تبیان، دستیار زندگی
حمید هنرجو، دبیر جشنواره یار و یادگار، از اهدای نخستین جایزه ادبی امام مهربانی در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: دو نویسنده و یك شاعر فعال درباره امام‌خمینی(ره)، جایزه امام مهربانی را دریافت خواهند كرد. زنده‌یاد نادر ابراهیمی، نویسنده كتاب دیدار ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهاردهم اسفند

جايزه "امام مهرباني" به نادر ابراهيمي و دو شاعر و نويسنده ديگر مي‌رسد

چهاردهم اسفند  جایزه امام مهربانی به نادر ابراهیمی و دو شاعر و نویسنده دیگر می‌رسد

حميد هنرجو، دبير جشنواره "يار و يادگار"، از اهداي نخستين جايزه ادبي "امام مهرباني" در حاشيه اين جشنواره خبر داد و گفت: دو نويسنده و يك شاعر فعال درباره امام‌خميني(ره)، جايزه "امام مهرباني" را دريافت خواهند كرد. زنده‌ياد نادر ابراهيمي، نويسنده كتاب "ديدار با آرزو"، نيز يكي از برگزيدگان اين جايزه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نشست خبري جشنواره‌هاي ادبی "یار و یادگار" و "امام مهرباني"، عصر امروز (يازدهم اسفند ماه) با حضور حميد هنرجو، دبير اين جشنواره و مدير واحد كودك و نوجوان موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) برگزار شد.

هنرجو در آغاز اين نشست، رويكرد جشنواره "يار و يادگار" را ادبي دانست و گفت: اولين دوره اين جشنواره، با محوريت شعر و با هدف جلب توجه ناشران و آشنايي نسل سوم و چهارم انقلاب با امام‌خميني(ره) و يادگار ايشان، زنده‌ياد حاج احمد خميني برگزار و دومين دوره جشنواره "يار و يادگار" در سه حوزه شعر، داستان و نثر ادبي برپا شد.

وي افزود: حوزه ادبي اين جشنواره به دو بخش نثر ادبي و مقاله تقسيم شده است. مقاله، دربرگيرنده اطلاعات دقيق است و نثر ادبي، بر اساس ذوق و جوشش دروني نويسنده شكل مي‌گيرد.

هنرجو ادامه داد: با توجه به افق نگاه امام‌خميني(ره)، نسبت به كودكان و نوجوانان، اين جشنواره در جامعه دانش‌آموزي سراسر كشور برگزار شده تا بين نوقلمان و واحد كودك و نوجوان موسسه تنظيم و نشر آثار امام‌خميني(ره) تعامل برقرار شود و در آثار مكتوب آنان تاثير بگذارد.

دبير جشنواره "يار و يادگار"، درباره داوري بخش‌هاي مختلف اين جشنواره ادبي گفت: محمدرضا سهرابي‌نژاد، عبدالجبار كاكايي و رضا عبداللهي، داوري بخش شعر را برعهده داشتند. كامران شرفشاهي، محمدرضا اصلاني و خسرو آقاياري، داوران بخش داستان جشنواره "يار و يادگار" بودند. علي‌اكبر خدابخش، زهرا صدرايي‌منش و دو داور ديگر، قضاوت بخش نثر ادبي اين جشنواره را برعهده داشتند.

حميد هنرجو خاطر نشان كرد: 250 اثر توسط اين داوران بررسي شده و نتايج، نشانگر وجود ارتباط عاطفي بين كودكان و امام‌خميني(ره) در نثرهاي ادبي آنان است. بنابراين، با سرمايه‌گذاري در بخش داستان انقلاب، بايد ظرفيت اين حوزه را افزايش دهيم.

مسوول واحد كودك و نوجوان موسسه تنظيم و نشر آثار امام‌خميني(ره) افزود: در مراسم اهداي جوايز به برگزيدگان جشنواره "يار و يادگار"، از نفرات اول تا سوم و برگزيده تقديري در بخش‌هاي شعر، داستان و نثر ادبي تجليل خواهد شد و داوران اين جشنواره و افراد برتر به شعرخواني خواهند پرداخت. آثار برگزيده جشنواره "يار و يادگار" نيز در قالب جُنگ‌هاي ادبي و آثار تقديري در نشريه دوست منتشر خواهند شد.

حميد هنرجو در پاسخ به سوال خبرنگار ايبنا، مبني بر برنامه‌هاي آينده واحد كودك و نوجوان موسسه تنظيم و نشر آثار امام‌خميني(ره) درباره تدوين زندگي‌نامه فرزندان امام‌ گفت: تدوين و بيان زندگي‌نامه، انديشه و مبارزات سيد مصطفي و حاج احمد خميني هم‌دوش با امام،‌ جزء‌ برنامه‌هاي آينده موسسه است. اگر استقبال از جشنواره "يار و يادگار" ادامه داشته باشد، زنده‌ياد سيد مصطفي خميني نيز به اين جشنواره اضافه خواهد شد.

وي در پايان، از اهداي اولين جايزه ادبي "امام مهرباني" در حاشيه جشنواره "يار و يادگار" خبر داد و گفت: دو نويسنده و يك شاعر فعال درباره امام‌خميني(ره)، جايزه "امام مهرباني" را دريافت خواهند كرد. زنده‌ياد نادر ابراهيمي، نويسنده كتاب "ديدار با آرزو"، نيز يكي از برگزيدگان اين جايزه خواهد بود.

نخستين جایزه ادبي "امام مهربانی"، با محوريت تجليل از فعال‌ترین چهره‌های ادبیات كودك و نوجوان كه آثار بیشتری را طی سی سال اخیر با موضوع امام‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی نوشته‌اند، برپا مي‌شود. شورای سیاست‌گذاری واحد كودك و نوجوان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، متشكل از مصطفی رحماندوست، مهدی ارگانی، غلامحسین كریمی دونا، زهرا احمدی، حسن احمدی، سیدعلی كاشفی خوانساری و حمید هنرجو داوری این آثار را برعهده خواهند داشت.

اختتاميه دومين جشنواره ادبي "يار و يادگار" ، ساعت 15 روز چهاردهم اسفند ماه در دبيرستان البرز تهران آغاز مي‌شود.