تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فجایع اخیر در بقیع گفت: اگر وهابی‌های افراطی به اقدامات ناشایست خود ادامه دهند، عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله مکارم شيرازي به عربستان هشدار داد:

در صورت تکرار رفتارهاي ناشايست وهابي ها عمره مفرده را تحريم مي کنيم

یت الله مکارم شیرازی به عربستان هشدار داد:

حضرت آيت الله مکارم شيرازي با اشاره به فجايع اخير در بقيع گفت: اگر وهابي‌هاي افراطي به اقدامات ناشايست خود ادامه دهند، عمره مفرده را تحريم خواهيم کرد.

به گزارش  خبرگزاري رسا، حضرت‌آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد، امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم و در جمع  صدها نفر از طلاب و فضلاي حوزه علميه قم با اشاره به فجايع اخير در بقيع گفت: اگر وهابي‌هاي افراطي به اقدامات ناشايست خود ادامه دهند، عمره مفرده را تحريم خواهيم کرد.

وي تصريح کرد: با صراحت عرض مي‌کنم رفتن به عمره مستحبي در صورتي مشروعيت دارد که با عزت و آبروي شيعه توأم باشد؛ اگر اين حرکت‌هاي ناشايست وهابي‌هاي افراطي ادامه يابد، ديگر اين حج مستحبي هيچ مشروعيتي ندارد.

در اين سخنان که با تکبير و تأييد طلاب و فضلاي حوزه علميه قم همراه شد، حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي در ادامه افزود: سازمان حج و زيارت موضوع را بررسي کند تا تصميمات جدي در اين زمينه گرفته شود.

وي تأکيد کرد: هم اينک هر سال، شمار زيادي از دانشجويان، دانش‌آموزان و طلاب به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند و در صورت ادامه چنين اقدامات نابخردانه وهابي‌ها ديگر جاي امني براي زيارت خانه خدا وجود نخواهد داشت.

حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي خطاب به دولت عربستان گفت: صلاح و مصلحت حکومت عربستان سعودي در اين است که مانع حرکات نابخردانه وهابي‌هاي افراطي شود؛ زيرا اين گروه نادان اسلام را تنها در خشونت، هتاکي و چاقو‌کشي خلاصه کرده‌اند.

وي در پايان بيان داشت: دولت عربستان نگذارد بيش از اين حرمين شريفين آلوده، و اسلام به صورت ناشايست در جهان معرفي شود؛ اميدواريم اين دولت مسأله را با جديت پيگير باشد و براي هميشه اعمال و رفتار اين عده محدود تندرو با مسلمانان را به پايان رساند.