تبیان، دستیار زندگی
گویندگان جوان از استاد علی كسمایی«پدر دوبله ایران» تجلیل كردند و استودیوی مركزی‌شان را به نام این پیشكسوت دوبله نام‌گذاری كردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوشحالم كه توانستم با سه نسل كار كنم

علی كسمایی

گویندگان جوان از علی كسمایی تقدیر كردند

گویندگان جوان از استاد علی كسمایی«پدر دوبله ایران» تجلیل كردند و استودیوی مركزی‌شان را به نام این پیشكسوت دوبله نام‌گذاری كردند.

به گزارش ایسنا، در مراسمی كه  در خانه شهریاران جوان برگزار شد، علی كسمایی بعد از دریافت لوح تقدیرش با بیان این‌كه در تمام عمرش همیشه با جوان‌ها كار كرده‌است اظهار داشت: در رشته‌های مختلف در زندگی‌ام فعالیت داشته‌ام، ولی بیشترین شادابی و تلاش در طول عمرم همراه با جوان‌ها بوده است و امروز هم بسیار خوشحالم كه باز در حضور شما جوان‌ها ایستاده‌ام و می‌توانم شادی سالیان دراز خود را در حضور شما ابراز كنم.

وی افزود: اگر من كاری كردم به تنهایی نبوده و با همكاری جوان‌هایی بوده كه در این راه به من كمك كرده‌اند و خوشحالم خدا عمری به من داد كه بتوانم با سه نسل كار كنم و با افتخار بگویم جوان‌های 20 سال پیش هم با من كار كردند و امروز افتخار دوبله ایران هستند.

گویندگان جوان از استاد علی كسمایی«پدر دوبله ایران» تجلیل كردند و استودیوی مركزی‌شان را به نام این پیشكسوت دوبله نام‌گذاری كردند.

وی با تقدیر از انجمن گویندگان جوان و مهرداد رئیسی، رییس این انجمن گفت: او امروز كاری را می‌كند كه من در جوانی كرده‌ام و امیدوارم در این راه پیروز و موفق باشند.

در ابتدای این برنامه رئیسی هم در سخنانی با بیان این‌كه حدود یك‌سال است كه در خدمت استاد كسمایی هستیم و ایشان نظارت كیفی گزیده‌ای از آثار انجمن را برعهده گرفته‌اند گفت: از ابتدای آشنایی با ایشان نكات زیادی یاد گرفتیم كه بهادادن به جوان‌ها و استفاده از استعدادهای جدید مهم‌ترین آموخته‌های ما از استاد است.

وی افزود: من سعی كردم استفاده از جوان‌ها و فرصت‌دادن به آن‌ها را سرلوحه كار خود قرار دهم و امكان اسطوره‌شدن را به این جوانان دوبلور بدهم.

رییس انجمن گویندگان جوان تأكید كرد: اسطوره‌های امروز دوبله شاگردان استاد كسمایی بودند و ما هم سعی می‌كنیم فرزند خلفی باشیم و راه ایشان را ادامه دهیم. ایشان نقطه عطف دوبلاژ ایران است و دوران طلایی دوبله در ایران را مدیون زحمات ایشان هستیم. دقت به موسیقی گفتاری، الحان و سینگ‌ها و دقت‌نظر ایشان مثال‌زدنی‌ است كه همیشه ایران و ایرانی به آن می‌بالد.

من سعی كردم استفاده از جوان‌ها و فرصت‌دادن به آن‌ها را سرلوحه كار خود قرار دهم و امكان اسطوره‌شدن را به این جوانان دوبلور بدهم.

علی باقرلی منتقد و از گویندگان انجمن هم در سخنانی دوبله ایران را مدیون علی كسمایی خواند و گفت: ایشان انقلاب و دگرگونی عظیمی در دوبله سینمای ایران به وجود آوردند و دوبله ایران رشد، ارتقاء و بین‌المللی‌شدنش را مدیون ایشان است.

در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدایایی از طرف انجمن گویندگان جوان و خانه شهریاران جوان به علی كسمایی اهدا شد.

در این مراسم كلیپ‌هایی از علی كسمایی و فعالیت‌های انجمن گویندگان جوان پخش شد.

در پایان برنامه از سوی مهرداد رئیسی اعلام شد استودیوی مركزی انجمن گویندگان جوان به نام استاد علی كسمایی نام‌گذاری شد.

تنظیم برای تبیان : مسعود رضا عجمی