تبیان، دستیار زندگی
روز نخست از پنجمین دوره رقابتهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) با کسب 2 مدال طلا برای فرنگی کاران....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز رقابت های کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره)؛

2 طلا برای فرنگی کاران ایران

کشتی فرنگی

روز نخست از پنجمین دوره رقابتهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) با کسب 2 مدال طلا برای فرنگی کاران کشورمان به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، رقابت های روز نخست از پنجمین دوره رقابتهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) روز شنبه در اوزان 55 کیلوگرم، 66 کیلوگرم و 96 کیلوگرم برگزار شد که 2 طلا نصیب فرنگی کاران ایران و یک طلا به کشتی گیر ارمنستانی رسید.

کشتی فرنگی

در دیدار نهایی وزن 55 كیلوگرم رومن آمویان نفر سوم المپیك 2008 پكن، در دو تایم متوالی و با نتایج یک بر صفر و 2 بر صفر برابر  یاسین بهرامی‌پور به پیروزی دست یافت و مدال طلای این وزن را به گردن آویخت.

در فینال وزن 66 كیلوگرم هم افشین بیابانگرد با نتیجه 4 بر یك (صفر بر یک، 2 بر صفر و 2 بر صفر) برابر حمیدرضا رضایی به پیروزی دست یافت تا نخستین مدال طلای کشورمان را به گردن بیندازد.

همچنین در دیدار نهایی وزن 96 کیلوگرم امیرعلی اكبری دارنده مدال طلای سال 2007 جوانان جهان در دو وقت متوالی و با یک بر صفر و 5 بر یک حمید سرشوق را شکست داد و عنوان نخست این رقابت ها را از آن خود کرد.

کشتی فرنگی

در پایان روز نخست از رقابتهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام(ره) كه در قم برگزار می‌شود نفرات برتر 3 وزن به شرح زیر معرفی شدند:

55 كیلوگرم: 1- رومن آمویان (ارمنستان) 2- یاسین بهرامی‌پور (تهران) 3- قدیر سلیمان‌اف (آذربایجان) و محمد فقیری (ایران) 5- حمید زارع (ایران) و عبداله سوی (تركیه)

66 كیلوگرم: 1- افشین بیابانگرد (ایران) 2- حمیدرضا رضایی (ایران) 3- علی محمدی (ایران) و امین احمداف (آذربایجان) 5- ورهام خاچاطوریان (ارمنستان) و آبكان یوكسل (تركیه)

96 كیلوگرم: 1-  امیر علی‌اكبری (ایران) 2- حمید سرشوق (ایران) 3- محمدرضا اكبری (ایران) و رضا فرضی‌زاده 5- احسان كریم‌فر (ایران) و علی علی‌یاری (ایران)

تهیه و تنظیم: ا.م.ملکی