تبیان، دستیار زندگی
ل تاریخی خواجو هم به ارگ بم پیوست با كمك بیل مكانیكی شهرداری، بخشی از رمپ دوره صفوی پل خواجو تخریب شد بیل مكانیكی شهرداری اصفهان بخشی از رمپ تاریخی پل خواجو ی را كه چند ماه پیش در عملیات باستان شناسی به دست آمده بود، تخریب ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 15 مهر ماه 1383

پل تاریخی خواجو هم به ارگ بم پیوست

با كمك بیل مكانیكی شهرداری، بخشی از رمپ دوره صفوی پل خواجو تخریب شد

بیل مكانیكی شهرداری اصفهان بخشی از رمپ تاریخی پل خواجوی را كه چند ماه پیش در عملیات باستان شناسی به دست آمده بود، تخریب كرد.

ایسنا- حدود هشت ماه پیش شهرداری اصفهان قصد داشت اقداماتی را در ابتدای ورودی پل خواجوی انجام دهد كه با مخالفت اداره‌ی میراث فرهنگی اصفهان روبه‌رو شد. پس از آن كارشناسان میراث فرهنگی با بررسی آن منطقه رمپ دوره‌ صفوی پل و دو ستون سنگی را پیدا كردند و قرار بر این شد كه میراث فرهنگی عملیات مرمت این رمپ را آغاز كند؛ اما در شامگاه پنجم مهر شهرداری به قصد تخریب پله‌های سنگی كه مردم از آنها داخل می‌شدند، با بیل مكانیكی وارد محوطه شده، درنتیجه‌ی این عملیات شبانه، بخشی از رمپ تاریخی پل خواجوی و پایه سنگی یكی از میله‌ها از بین رفت. در دو طرف پل دو میله سنگی قرار داشت كه پایه‌ یكی از آنها مشخص بود و این پایه اكنون خراب شده است.

حسن رایتی مقدم - مدیر دفتر احیای بافت و ابنیه تاریخی استان - در این باره گفت: پیش از این قرار بود در آن منطقه خاكبرداری انجام شود كه نیمه شب به من خبر دادند كارهایی در آنجا در حال انجام است. البته پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم كه قضیه به آن شدتی نیست كه ما تصور می‌كردیم و شما هم نیازی نیست قضیه را با شدت منعكس كنید.