تبیان، دستیار زندگی
شغل‌های زیادی توی دنیا هست که می‌توانید آنها را به عنوان شغل آینده‌ی‌تان انتخاب کنید. شاید بعضی از شما دوست داشته باشید مجری یا گوینده‌ی تلویزیون شوید و هر نیم ساعت یک بار جلو دوربین بیایید و حرف بزنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوست داری مجری بشی؟!

گویندگی

شغل‌های زیادی توی دنیا هست که می‌توانید آنها را به عنوان شغل آینده‌ی‌تان انتخاب کنید. شاید بعضی از شما دوست داشته باشید مجری یا گوینده‌ی تلویزیون شوید و هر نیم ساعت یک بار جلو دوربین بیایید و حرف بزنید. البته گویندگی هم شرایط خودش را دارد و تا وقتی آن شرط‌ها را نداشته باشید در کارتان موفق نمی‌شوید. شرط اول این است که حرف زدن برای دیگران را دوست داشته باشید.

خنده‌رو باشید؛ چون مردم، مجری‌های خنده‌رو را بیشتر دوست دارند

گویندگی

اگر از آن دسته آدم‌ها هستید که همه‌ی روز یکسره حرف می‌زنند می‌توانید به گوینده‌ شدن امیدوار باشید. شرط بعدی این است که خجالتی نباشید؛ چون ممکن است همین که جلو دوربین قرار گرفتید از خجالت دست وپای‌تان را گم کنید و همه چیز را برعکس بگویید. خوش‌تیپ و قیافه و خوش صدا بودن هم به موفقیت شما کمک می‌کند. البته این دیگر دست خودتان نیست. نمی‌توانید خودتان را عوض کنید. البته صدای‌تان باید قابل تحمل باشد و از آن صداهایی نباشد که بیننده‌ها را بترساند. شرط چهارم این است که خنده‌رو باشید؛ چون مردم، مجری‌های خنده‌رو را بیشتر دوست دارند.

گویندگی

هر چند تا کلمه که می‌گویید یک لبخند هم بزنید و کمی صدای‌تان را بلندتر کنید. هر چه برنامه‌ی‌تان شادتر و جالب‌تر باشد، افراد کمتری جلو تلویزیون خواب‌شان می‌برد. پس اگر به جز اخم کردن کار دیگری بلد نیستید، بهتر است بی‌خیال این شغل شوید. شرط پنجم این که حافظه‌ی خوبی داشته باشید تا بتوانید حرف‌هایی را که می‌خواهید جلو دوربین بزنید حفظ کنید. این جوری مجبور نیستید همه‌ی برنامه سرتان را پایین بیندازید و از روی برگه بخوانید.

حرف زدن برای دیگران را دوست داشته باشید

توصیه آخر اینکه آدم یک دنده و لجبازی نباشید و هر چیزی که تهیه کننده گفت گوش کنید. از پیش خودتان حرف نزنید؛ و گرنه خیلی زود یک نفر دیگر را به جای شما انتخاب می‌کنند و بیکار می‌شوید. اینها هم از شرایط گوینده و مجری شدن. خوب فکرهای تان را بکنید و بعد تصمیم‌تان را بگیرید.

نوشته: لیلا خیامی

تنظیم برای تبیان: خرازی

***************************

مطالب مرتبط

کمک در زیر باران

رمز موفقیت

سنگ یا آب

هر چیزی به وقتش!

چقدر شبیه غازها هستیم؟

اگه می شد چی می شد!

بازم ضایع شدم!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.