تبیان، دستیار زندگی
ای منتشره به مناسبت روز جهانی پست 17 مهر، موزه پست برای دیدار مردم باز است تمام تمبرهایی كه تاكنون به مناسبت روز جهانی پست در ایران چاپ شده اند، از 17 مهر همزمان با روز جهانی پست، در موزه پست و مخابرات ایران به نمایش در خواه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 14 مهر ماه 1383

نمایش تمبرهای منتشره به مناسبت روز جهانی پست

17 مهر، موزه پست برای دیدار مردم باز است

تمام تمبرهایی كه تاكنون به مناسبت روز جهانی پست در ایران چاپ شده اند، از 17 مهر همزمان با روز جهانی پست، در موزه پست و مخابرات ایران به نمایش در خواهد آمد.

میراث خبر- مهندس اسماعیل عظیمی، مدیر این موزه درخصوص بازدید مردم از موزه پست در این روز گفت:‌ «با وجود آن كه روز جهانی پست امسال مصادف با روز جمعه است، بازدید علاقه مندان از نمایشگاه میسر خواهد بود. از طرفی برای جذب مخاطبان و ایجاد تنوعی كوچك در موزه یكی از غرفه های موزه را به مجموعه تمبرهایی كه به مناسبت روز جهانی پست چاپ شده اند، اختصاص داده ایم.»

ساختمان فعلی موزه پست و مخابرات ایران، ساختمان 75 ساله پست و تلگراف و تلفن است كه توسط میرزا قاسم خان صور اسرافیل وزیر پست وقت در سال 1307 بنا شد. این ساختمان شامل 3 بال شرقی، غربی و مركزی است كه در حال حاضر موزه پست پس از انجام مرمت از بال غربی به بال شرقی منتقل شده است. بال غربی نیز پس از انجام عملیات مرمتی، به منظور كاربری موزه ای تجهیز خواهد شد.

پس از پایان همه برنامه های مرمتی این ساختمان قدیمی، بال غربی به موزه پست، بال شرقی به موزه مخابرات و بال مركزی به محل استقرار یك باجه پستی قدیمی تبدیل خواهند شد.