تبیان، دستیار زندگی
این روز‌ها خیلی مد شده است كه افراد به بهانه پیروی از رژیم لاغری، ابتدا یك بشقاب بزرگ سالاد میل می كنند و بعد سراغ غذا می ‌روند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سالاد هم می تواند چاق کند!

این روز‌ها خیلی مد شده است كه افراد به بهانه پیروی از رژیم لاغری ، ابتدا یك بشقاب بزرگ سالاد میل می كنند و بعد سراغ غذا می ‌روند.

سالاد

آنها به این امید كه سالاد خورده‌اند و چاق نمی ‌شوند تا آنجا كه می‌ توانند غذا می‌ خورند. اما متخصصان تغذیه می ‌گویند: مصرف سالاد تنها زمانی به لاغر شدن كمك می ‌كند كه جایگزی بخشی از حجم غذایی شود كه فرد قصد خوردن آن را دارد.

به بیان دیگر با توجه به اینكه سالاد فیبر زیادی دارد، خوردن آن قبل از غذا معده را پُر می ‌كند، اما زیاده‌روی در مصرف آن به همراه غذا می تواند به بزرگ تر شدن حجم معده و در نتیجه افزایش اشتها بیانجامد.

از سوی دیگر سالاد‌هایی كه معمولاً به همراه سس فراوان و دیگر افزودنی‌ها در رستوران‌ها سرو می شوند، چندان هم رژیمی نیستند و برخی از انواع آنها تا 1000 كالری انرژی دارند.

متخصصان می گویند یك سالاد ساده ی كاهو به همراه خیار، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای، هویج، کلم یا جوانه كه با آبغوره یا آبلیموی تازه خورده شود، نه تنها در لاغر شدن مؤثر است، بلكه ویتامین‌های مورد نیاز بدن را نیز تأمین می ‌كند.

همشهری

* مطالب مرتبط :

پیش از غذا سوپ و سالاد بخورید 

بهانه های پُرخوری

راز پُر اشتهایی در چاق ها

راه های افزایش سوخت و ساز بدن برای لاغر شدن

عاملی مهم در کاهش وزن

تا می توانید میوه و سبزی بخورید

اشتباهات مردم در غذا خوردن

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.