تبیان، دستیار زندگی
ماه 1383 پس از لغو مجوز كنسرت «جیولیانی» ایتالیا به كنسرت های خارجی كاخ نیاوران و فرهنگسرای نیاوران مجوز داده نشد پس از لغو مجوز كنسرت گروه كوارتت جاز «جیولیانی» ایتالیا، مجوز كنسرت های گروه سوئیس و همچنین رسیتال پیانو « بگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 14 مهر ماه 1383

پس از لغو مجوز كنسرت «جیولیانی» ایتالیا

به كنسرت های خارجی كاخ نیاوران و فرهنگسرای نیاوران مجوز داده نشد

پس از لغو مجوز كنسرت گروه كوارتت جاز «جیولیانی» ایتالیا، مجوز كنسرت های گروه سوئیس و همچنین رسیتال پیانو « بگونینی» هنرمند ایتالیایی صادر نشد.

« بهرنگ تنكابنی» عضو هیأت مدیره انجمن موسیقی دانان نیاوران، در گفت و گو با «مهر»، با اعلام این خبر كه برای اجرای كنسرت گروه « سارا گیگر» سوئیسی نیز مجوز صادر نشده  افزود: ظاهراً با توجه به حساسیت های به وجود آمده، مجوز این برنامه نیز كه قرار بود از روز سه شنبه در شیراز آغاز شود و در روزهای پنجشنبه تا شنبه نیز در تهران به صحنه برود صادر نشد. هرچند در مقایسه با لغو كنسرت جاز ایتالیا و برگرداندن ایتالیایی ها به كشورشان، بدون اجرای برنامه ، مركز موسیقی قدم مثبتی برداشت و عدم صدورمجوز برای این برنامه را به ما زودتر اعلام كرد تا از آمدن گروه سوئیسی به ایران جلوگیری كنیم.

وی ادامه داد: این كنسرت به اجرای قطعاتی از موسیقی قرون وسطی تا قرون جدید اختصاص داشت و قرار بود كه در این كوارتت آوازی، قطعاتی برای آواز ، فلوت و پیانو نواخته شود.

« تنكابنی» در پایان گفت: قطعاً ما نمی گذاریم اوضاع بر همین منوال پیش برود و موضع رسمی مان را به زودی اعلام می كنیم.