تبیان، دستیار زندگی
وقتی که می شنویم رابطه زن ومرد از هم پاشیده است و از هم جدا شده اند اولین دلیلی که به ذهن می رسد این است که شاید آنها از نظر فرهنگی مناسب هم نبوده و یا مشکلات مادی و دیگر مشکلات باعث جدایی شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تداوم عشق با کاهش استرس

اختلاف

کاهش

استرس بین زوجین باعث دوام زندگی مشترک می شود .

یکی از مشکلاتی که باعث از هم پاشیدگی خانواده ها می شود ، استرس در بین اعضای خانواده است.

مهرداد چگینی روان شناس بالینی و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: یکی از مشکلاتی که باعث از هم پاشیدگی خانواده ها می شود ، استرس در بین اعضای خانواده است.

وی با اشاره به این که استرس در بین زن و مرد باعث اختلاف در زندگی مشترک می شود ، اظهار داشت: استرس فراوان انسان را بیمار می کند و باعث می شود که فرد در خانه احساس آرامش و آسایش نکند.

این استاد دانشگاه معتقد است:

علاوه بر استرس، فشارهای غیر معمول هم باعث از بین رفتن عشق در زندگی مشترک می شود.

وی خاطر نشان کرد: وقتی که می شنویم رابطه زن ومرد از هم پاشیده است و از هم جدا شده اند اولین دلیلی که به ذهن می رسد این است که شاید آنها از نظر فرهنگی مناسب هم نبوده و یا مشکلات مادی و دیگر مشکلات باعث جدایی شده است ولی کمتر کسی به این موضوع توجه می کند که شاید استرس و فشار های اجتماعی و روزمره زندگی موجود ، باعث این جدایی شده باشد.

وی به تحقیقات به دست آمده در خصوص استرس در بین جوانان امروزی اشاره کرد و گفت: به دلیل تحولات شدید اجتماعی موجود و وارونه شدن گروه سنی جمعیتی امروزه عوامل بیشتری نسبت به گذشته وجود دارند که باعث استرس می شوند.

این روانشناس بالینی معتقد است: افراد وقت کمتری برای دوستان، برای تفریح های دیگر و یا برای مسافرت دارند. در نتیجه فشار روی شریک زندگی بیشتر می شود و در صورتی که روش برخورد با این مسئله منطقی نباشد و اینکه فشار ها طولانی مدت باشند دیگر وضعیت از کنترل خارج شده و نارضایتی از رابطه زناشویی را افزایش می دهد، در نتیجه خطر جدایی و طلاق افزایش می یابد.

پس بهتر است برای زندگی مان برنامه ی صحیحی داشته باشیم و سعی کنیم با مشکلات غیر قابل اجتناب ، منطقی بر خورد کنیم و در بین کار و تلاش برای ساختن فردا وقتی را هم برای تفریح و دور کردن فشار زندگی قرار دهیم تا به مرور زمان فشار ها جمع نشود و آسیب جدی به زندگی مان نزند.

منبع : www.BornaNews.ir

تنظیم برای تبیان:داوودی

مقالات مرتبط :

چگونه از به وجود آمدن استرس جلوگیری كنیم؟

ازدواج آری، استرس نه

روش های ساده برای مقابله با استرس در محل كار و زندگی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.