تبیان، دستیار زندگی
ران مقابل تیم عراق به برتری دست یافت تیم ملی بسكتبال امید ایران در نخستین دیدار خود در مرحله یك چهارم نهایی رقابتهای امید آسیا مقابل تیم عراق به برتری رسید. تیم ملی بسكتبال امید كشورمان در نخستین دیدار خود در مرحله یك چهارم ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابتهای بسكتبال امید آسیا؛

تیم ملی ایران مقابل تیم عراق به برتری دست یافت


تیم ملی بسكتبال امید ایران در نخستین دیدار خود در مرحله یك چهارم نهایی رقابتهای امید آسیا مقابل تیم عراق به برتری رسید.

تیم ملی بسكتبال امید كشورمان در نخستین دیدار خود در مرحله یك چهارم نهایی مسابقات آسیا از ساعت 17 به مصاف تیم عراق رفت و موفق شد با نتیجه 67 بر 56 بر تیم عراق چیره شود.

تیم ایران در این دیدار در كوارترهای اول،دوم و سوم با نتایج 18 بر 13، 33 بر 29 و 50 بر 39 برابر حریف خود به پیروزی دست یافت.

تركیب تیم ایران در این دیدار را نوید زمانی، محمدرضا خبازان، امیر امینی، علی زرتاج، علی شمس‌الدین، علی باهران، سیاوش منوری، اوشین ساهاكیان، مجتبی بردبار، علی دورقی، جابر روزبهانی و حامد حدادی، با مربیگری ولادینیر بودنیاك تشكیل می‌دادند.

قائم ‌‏مقامی"شمار یك" جشنواره بین‌‏المللی شطرنج انگلیس شد

احسان قائم‌‏مقامی در دور نهم و پایانی جشنواره بین‌‏المللی شطرنج انگلیس بر حریف آلمانی خود پیروز شد تا با شایستگی به مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌‏ها دست پیدا كند.

قائم‌‏مقامی كه به لحاظ ریتینگ نفر شانزدهم جدول این مسابقات به حساب می‌‏آمد با درخششی خیره كننده در مقابل حریفان صاحب‌‏نام خود, صاحب امتیازات با ارزشی شد تا در پایان با نمایش عملكردی در اندازه قهرمان جهان به مقام نخست رقابت‌‏ها دست پیدا كند.

قائم‌‏مقامی عصر دیروز در دور نهم و پایانی رقابت‌‏ها "اولرین هندكه" از آلمان را شكست داد تا با 7 امتیاز در صدر قرار گیرد, بعد از احسان قائم‌‏مقامی"كراكوف" استاد بزرگ روسیه با امتیاز مشابه به مقام دوم دست پیدا كرد و احسان با این قهرمانی ضمن دریافت كاپ قهرمانی 2000 پوند انگلیس, جایزه قهرمان رقابت‌‏ها را نیز به خود اختصاص داد.

گفتنی است؛ قهرمان ارزنده شطرنج كشورمان ساعت 2:30 بامداد سه‌‏شنبه وارد تهران خواهد شد.

آغاز هفتمین دوره‌ی مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا؛

پرسپولیس مغلوب بحرین شد

هفتمین دوره‌ی مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا با حضور مهندس مهرعلیزاده رئیس سازمان تربیت بدنی و معاون ریاست جمهوری، هاشمی طباء، رییس كمیته‌ی ملی المپیك، افشارزاده و تنی چند از مسئولین ورزشی كشور در تهران آغاز شد.

این دوره از مسابقات كه با افتتاح سالن اختصاصی هندبال نیز همراه بود، با شركت 7 تیم، الاهلی امارات، السهیل كویت، بحرین، السد و الاهلی قطر و تیمهای فولاد مباركه سپاهان و پرسپولیس ایران افتتاح شد.

تیم النصر امارات در آخرین لحظات از شركت در این مسابقات انصراف داد.

شایان ذكر است، در 7 دوره برگزاری این مسابقات ایران تنها یك مقام سومی توسط تیم ذوب آهن به دست آورده است.

دراولین دیدار این رقابتها نیز پرسپولیس 34 بر 37 بازی را به حریف بحرینی خود واگذار كرد.

امضای تفاهم‌نامه‌ میان فدراسیون‌های گلف و فوتبال؛

دبیر فدراسیون گلف:

توسعه ارتباطات برون مرزی اولویت اصلی فدراسیون است

دبیر فدراسیون گلف گفت: توسعه ارتباطات برون مرزی اولویت اصلی فدراسیون است.

نداف پور از امضای تفاهم نامه‌ای بین فدراسیون‌های گلف، فوتبال و معاونت حقوقی، پارلمانی سازمان تربیت بدنی مبنی بر در اختیار گذاشتن زمین‌های فوتبال در زمان غیر بهره‌برداری برای آموزش گلف خبر داد و افزود: هماهنگی‌های بسیاری برای آموزش گلف به دانش‌آموزان و دانشجویان انجام شده است.

وی با اشاره به این كه دانشگاه تهران اولین دانشگاهی خواهد بود كه زمین گلف احداث می‌كند، توجه این فدراسیون به ورزش مینی گلف و كشاندن آن به زمین‌های گلف موجود در كشور را به عنوان كاری مهم برای گسترش گلف میان مردم برشمرد.

دبیر فدراسیون گلف با اشاره به این مطلب كه لیگ باشگاه‌های گلف كشور با شركت 8 تیم در حال برگزاری است، از شركت تیم ملی گلف در تورنمنت بین‌المللی لاهور پاكستان خبر داد و تصریح كرد: شركت در این مسابقات و برگزاری مسابقات جوانان زیر 23 سال، پیشكسوتان بالای 50 سال و لیگ بزرگسالان به رشد و توسعه گلف كشور كمك خواهد كرد.

نداف پور هدف از برگزاری مسابقات گلف دیپلمات‌های مقیم ایران را شناساندن بیشتر ورزش گلف به جامعه، استفاده از امكانات و تاثیر كشورها بر توسعه ورزش گلف و ارتباط برون مرزی بیشتر با آنها دانست.