تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از مردم معتقدند ابزار رایانه ای هیچ وقت جای ابزار دستی را در فعالیت های هنری پر نخواهد كرد. اگر شما هم از طرفداران این نظریه اید، یك بار Corelpainterرا امتحان كنید. شما چه تكنیكی را دوست دارید؟ آبرنگ؟ رنگ روغن؟ مدادرن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


باب راس خود باشید

بسیاری از مردم معتقدند ابزار رایانه ای هیچ وقت جای ابزار دستی را در فعالیت های هنری پر نخواهد كرد. اگر شما هم از طرفداران این نظریه اید، یك بار Corelpainterرا امتحان كنید. شما چه تكنیكی را دوست دارید؟ آبرنگ؟ رنگ روغن؟ مدادرنگی؟ ماژیك؟ پاستل؟ ذغال؟ كنته؟ یا قلم آهنی و جوهر؟
به هر حال فرقی نمی كند، هر ابزاری كه بخواهید در Painter مهیاست و نتیجه كار با آن به شكلی باورنكردنی طبیعی به نظر می رسد. انتخاب جنس و بافت كاغذ یا بوم هم با شماست.
ماوس را در دست بگیرید و ببینید كه چگونه حتی فشار قلم شما روی بوم هم توسط این نرم افزار هوشمند تشخیص داده شده و در نتیجه كار ظاهر می شود!
حرفه ای ها نیاز به معرفی Painter ندارند. مدتهاست این نرم افزار در كنار Photoshopو Freehand روی رایانه اغلب هنرمندان گرافیك یافت می شود. اما این روزها Painter چیزی دارد كه حتی آنها را هم به هیجان خواهد آورد: نسخه ای جدید كه سرعت تمام ابزارهایش از 2 تا 10برابر افزایش پیدا كرده است.
Corel اعلام كرده است برای دستیابی به این كارآیی ، برنامه نویسانش ارتباط و همكاری نزدیكی با مهندسان Intel و AMD و Apple داشته اند. یكی از امكانات نسخه جدید Painterیك تخته رنگ واقعی است.
Corel بدرستی ادعا می كند كه شیوه ارائه شده برای نقاشی با رنگ روغن همیشه به عنوان یكی از شاخص های پیشرفت هنر دیجیتال ارزیابی شده است.
در نسخه جدید می توان رنگها را مانند نقاشی واقعی روی تخته با هم مخلوط كرد و از آنجا روی بوم آورد. قلم مو به همان شكلی به رنگ آغشته می شود كه هنگام برداشتن رنگ از روی تخته عمل می كنید.
میزان رنگ موجود روی تخته و روی قلم مو نیز محدود است و با انتقال رنگ روی بوم ، قلم مو مانند یك قلم موی واقعی از رنگ خالی و خالی تر می شود. علاقه مندان به آبرنگ نیز در نسخه جدید Painter ابزار به مراتب طبیعی تری در اختیار دارند.
آنها می توانند میزان آبكی بودن رنگ و خیسی دور قلم را تغییر دهند و نتیجه را در همان منو آزمایش كنند. در نقاشی با آبرنگ خیس بودن رنگها برای ایجاد بعضی افكت ها و تلفیق مناسب رنگها با هم ضروری است.
Corel قول داده است نقاشی های آبرنگ را حتی بعد از بستن فایل هم در آفتاب نگذارد تا هر وقت كه خواستید تر و تازه و آماده تكمیل باشند. یكی دیگر از امكانات Painter جدید حركت دادن قلم در مسیر یك منحنی خاص یا به اصطلاح SnapToPath است.
این امكان به طراحان لوگو در كشیدن منحنی های بی نقص و كامل كمك می كند. با فعال كردن یك دكمه یا فشردن یك كلید میان بر می توان خطوط را به راه آورد و در زمان طراحی به میزان قابل توجهی صرفه جویی كرد.
ارتباط میان فتوشاپ و Painter در نسخه قبلی هم كامل بود: Painter فرمت PSD را می شناسد و می تواند فایلهای فتوشاپی را باز كند.
فایلهای ایجاد شده در Painter نیز قابل ذخیره با فرمت فتوشاپ بودند. اما در نسخه جدید روش كار با لایه ها بسیار به روش فتوشاپ شبیه تر شده است و كاربران را از گیج شدن هنگام كار خلاص می كند.
در ویرایش جدید، یك صفحه ورود مناسب تر به نرم افزار افزوده شده كه همه چیز را دم دست می آورد. یك مجموعه راهنمایی خودآموز هم به صورت فیلم در دسترس كاربران است كه برای تازه كارها دیدنی خواهد بود.
این فیلمهای آموزشی را شركت لیندا تهیه كرده است كه یكی از معروف ترین تهیه كنندگان برنامه های آموزشی برای نرم افزارهای گرافیكی است.
اما یك قابلیت مهم Painter كه هنوز از آن صحبت نكرده ایم ، تبدیل عكس به نقاشی یا طراحی است. در نسخه جدید، سرعت انجام این كار به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
لابد تا به حال این كار را با استفاده از فیلترهای فتوشاپ تجربه كرده اید. نتیجه كار در فتوشاپ در حد همان تجربه بامزه باقی می ماند. اما نتیجه همین تجربه در Painterافسون كننده خواهد بود.
برای بسیاری از هنرمندان هنر دیجیتال ، این نرم افزار یك خط تولید شاهكارهای هنری است! در كنار كیفیت فوق العاده این تبدیل ، مجموعه ابزارهای قدرتمند Painter را هم در نظر بگیرید.
Painter با دستور CLone عكس را به نقاشی دلخواه شما تبدیل می كند و حالا یك تابلوی آماده با رنگهای تازه در مقابل شماست. می توانید قلم را بردارید و هر گوشه را كه می خواهید تغییر دهید.
به همان آسودگی كه باب راس در برنامه لذت نقاشی ، قلم برمی دارد و به قول خودش دیوانه می شود. این شما و این لذت ناشی دیجیتال.



برگرفته از سایت jamejamdaily