تبیان، دستیار زندگی
ی 13 مهر ماه 1383 مهرداد اكویی «دماغ» را كلید می زند ایران، ركورد دار جراحی رینوپلاستی در دنیا! مهرداد اسكویی – كارگردان سینمای مستند - به زودی ساخت جدیدترین فیلم خود را با عنوان «دماغ» آغاز می كند. ایسنا- نویسنده، كارگردان و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 13 مهر ماه 1383

مهرداد اكویی «دماغ» را كلید می زند

ایران، ركورد دار جراحی رینوپلاستی در دنیا!

مهرداد اسكویی – كارگردان سینمای مستند - به زودی ساخت جدیدترین فیلم خود را با عنوان «دماغ» آغاز می كند.

ایسنا- نویسنده، كارگردان و تهیه كننده ی این فیلم مستند، خود مهرداد اسكویی است و رضا تیموری فیلمبرداری آن را بر عهده دارد.

گروه تحقیق این فیلم یك ساعته را كه به موضوع جراحی پلاستیك و زیبایی در ایران می پردازد، علیرضا بهرامی، سعید عقیقی و مهرداد اسكویی تشكیل می دهند و علی صمدپور آهنگساز فیلم است.

اسكویی درباره ی مستند «دماغ» گفت: ایران از نظر جراحی رینوپلاستی، در صدر كشورهای دنیا قرار دارد! و ما می خواهیم در این فیلم نشان دهیم كه چه انگیزه ها و بسترهای اجتماعی موجب شده است تا دختران و پسران ایرانی، به زیبایی صورت تا این حد اهمیت دهند.

وی با اشاره به بررسی موضوع و مسایل مربوط به زیبایی «بینی» از عصر باستان تاكنون، با استفاده از منابع موجود، افزود: در جریان امر تحقیق، به آمار و نشانه های تكان دهنده ای برخورد كرده ایم كه بیشتر در زمینه ی تغییر هنجارهای اجتماعی هستند و در این فیلم سعی خواهیم كرد بدون داوری، به بررسی و تحلیل آنها بپردازیم و در نهایت، ایجاد پرسش نماییم.