تبیان، دستیار زندگی
وبل برود تیمهای پایه ، خودم گرمكن می پوشم پرسپولیس وارد رختكن شده بود ، در حالیكه چند نفر از بازیكنان با شماتت و اعتراض تماشاگران مواجه شده بود و این موضوع از اواسط بازی آغاز شده بود. علی پروین و سوبل هم در چنین شرایطی راهی ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رختكن پرسپولیس دیشب آتش بود

پروین : سوبل برود تیمهای پایه ، خودم گرمكن می پوشم


پرسپولیس وارد رختكن شده بود ، در حالیكه چند نفر از بازیكنان با شماتت و اعتراض تماشاگران مواجه شده بود و این موضوع از اواسط بازی آغاز شده بود. علی پروین و سوبل هم در چنین شرایطی راهی رختكن شدند. در این بین ، سوبل از سوی هواداران عصبانی و ناراضی حرفهای تندی شنید. البته همین گروه اعتراض های خود را متوجه علی پروین هم كردند ، هر چند كیفیت آن فرق می كرد و البته طبیعی بود كه هیچكس نخواهد حسابها را یكی كند.

این برای اولین بار از زمان فعالیت دوباره پروین از سال77 بود كه اینگونه اعتراض می شد و طبیعی بود كه ناراحتی و عصبانیت بی سابقه ای از علی پروین مشاهده شود كه حتی شاگردان قدیمی او را شوكه كرد.

خبرگزاری دیروز از این حوادث خبر دادند ، وگرنه آنها را برای همان ورزشگاه می گذاشتیم.

و اما حوادث اصلی در رختكن روی داد كه از مو به موی آن با خبر شدیم ، اما تا جایی را برای شما بیان می كنیم كه لطمه ای به ماهیت پرسپولیس وارد نشود ، هر چند تمام آنچه كه روی داد ، موجب شد عرق شرم بر پیشانی بنشیند.

حالا همه اعضای تیم در رختكن بودند و بیرون از در ، خرواری از آدمها گوش ایستاده بودند تا شاید ، مطلبی به بیرون درز كند.

پروین كه سخت عصبانی و ملتهب بود ، وقت را هدر نداد و از همان ابتدای ورود به رختكن با سوبل برخورد كرد و می گفت : این چه تیم است كه ساخته ای ، آبروی پرسپولیس را برده ای .

پروین همینطور از سوبل ایراد می گرفت و البته برخلاف انتظارش با جوابهای سوبل با همان كیفیت مواجه شد. سوبل كه سعی می كرد از خود دفاع كند ، متقابلاً مطالبی را كه مطرح می كرد و آنها را دلایل ضعف تیم بر می شمرد. در چنین فضایی چند درگیری هم بین بازیكنان روی داد و بالاخره نوبت به آن رسید كه توسط پروین محاكمه شوند.

علی پروین حوادث اردوی تركیه را به یاد بازیكنان آورد تا تمام آن خنده ها ، امروز برایشان زهر شود . او می گفت :

فكر می كنید ، نمی فهیمدم چه می كنید؟ به اردوی آماده سازی رفته بودید یا به پیك نیك كه آنطور رفتار می كردید؟ من همان زمان این حرفها را در دل داشتم ، اما نمی خواستم دخالت كنم تا امروز صبر كردم ولی دیگر طاقت ندارم و از همین فردا ( امروز) خودم لخت می شوم و فوتبال واقعی را نشا نتان می دهم.

و اما صحبت های علی پروین كه تمام شد ، درهای رختكن یك ساعت پس از پایان بازی باز شد و در همین حال حبرنگاران و نزدیك به هفت ، هشت دوربین تلویزیونی پشت در آماده بودند تا با پروین ، سوبل و رهبری فرد صحبت كنند. رهبری فرد كه كاملاً صدایش در نمی آمد و جلو هم نیامد و پروین جلوی دوربین رفت تا همه چیز را بگوید.

او گفت: آقای سوبل از الان هیچكاره است. ایشان اگر بخواهد می تواند تمرین دهنده باشد یا اینكه در تیمهای پایه پرسپولیس مربیگری كند و اگر هم نخواست ، می تواند به كشورش برگردد.

پروین ادامه داد : مقصر اصلی فاضلی و دامادم هستند . من گفته بودم او مربی خوبی نیست و نمی تواند درست تمرین بدهد، اما او قبول نكرد و حالا دیگر به او شانسی نمی دهم.

پروین ادامه داد : مصدومیت افردای مثل امامی فر ، كاظمیان ، انتظاری ، انصاریان و خان محمدی ناشی از تمرینات غلط سوبل است كه 20 دقیقه تمرین می دهد و 20 دقیقه حرف می زند، این آقا فقط دنبال حاشیه است و از تمرین طفره می رود. مثلاً می خواهد سیاستمدار باشد ، اما تیم را خراب كرد . ما هفته گذشته 20 دقیقه تمرین مفید داشتیم كه آن هم توسط استیلی انجام شد.

پروین حرفهای خود را اینگونه پایان می دهد : از فردا خودم لخت می شوم . استیلی تمرین می دهد و كماسی و یك مربی دیگری را می آورم.