تبیان، دستیار زندگی
یورگن كلینزمن : نمی‌خواستم كان در تهران روی نیمكت بنشیند خط حمله جدیدی در بـرابر ایران به میدان می‌رود جو ورزشكار آزادی برای بازیكنان جوان تازگی دارد یورگن كلینزمن، درباره‌ی دیدار نهم اكتبر (هجده مهر) برابر ایران در ورزشگاه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگوی کلینزمن با سایت فدراسیون فوتبال آلمان

یورگن كلینزمن :

نمی‌خواستم كان در تهران روی نیمكت بنشیند

خط حمله جدیدی در بـرابر ایران به میدان می‌رود

جو ورزشكار آزادی برای بازیكنان جوان تازگی دارد


یورگن كلینزمن، درباره‌ی دیدار نهم اكتبر (هجده مهر) برابر ایران در ورزشگاه آزادی سخن گفت. كلینزمن همچنان به نیروهای جوان فوتبال كشورش ایمان دارد و در دیدار برابر ایران بیشتر به همین بازیكنان چشم دوخته است .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرمربی تیم ملی آلمان اعلام كرد، این دیدار كه از شبكه‌ی دوم ملی آلمان هم پخش می‌شود برای بازیكنان تازه واردی مانند “ مرتساكر“ و “هینزلسبرگ“ اهمیت فراوانی دارد. آنها برابر یكصد هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به میدان می‌روند .

در زیر گفت‌وگوی كلینزمن با سایت رسمی اتحادیه‌ی فوتبال آلمان آمده است :

- سفر به ایران را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

آزمون ایران اهمیت فراوانی دارد و تجربه‌ی گرانبهایی است. بیش از یكصد هزار نفر ایرانی پرشور به ورزشگاه می‌آیند تا ما را تماشا كنند. چنین جوی برای بازیكنان جوان تازگی دارد .

چرا الیوركان به تهران سفر نمی‌كند؟-

ما با كان به توافق رسیدیم. نمی‌خواستیم او در ایران به عنوان بازیكن جانشین استفاده شود. همچنین كان باید در مونیخ می‌ماند. بنابراین به تیمو هیلدربراند فرصت دادیم كه بازی در تیم ملی را تجربه كند. اگرچه تصمیم داریم كه ینس لمن در تمام دقایق این دیدار بازی كند .

- دعوت از مرتساكر غیر منتظره بود. چگونه به این بازیكن اعتماد كردید؟

مرتساكر ویژگی‌های دفاعی بی‌نظیری دارد و می‌تواند در تركیب اصلی به میدان برود. او یك انتخاب زود هنگام و غیر منتظره نیست من با اوالد لینن مربی هانوفر و دیتر ایلتس سرمربی تیم ملی زیر بیست و یك ساله‌های آلمان مشورت كردم. او بازیكن بسیار باهوشی است و این فرصت را دارد تا خودش را نشان دهد. مرتساكر به خوبی ضربه‌ی سر می‌زند و در نبردهای تن به تن موفق است. با دیتر ایلتس به توافق رسیدیم كه پس از دیدار برابر ایران او بی‌درنگ به تركیب تیم زیر بیست و یك ساله‌ها بازگردد تا برای دیدار دوم مقدماتی، دوازدهم اكتبر برابر اتریش آماده شود .

- توماس هیتزلسبرگر نیز برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شده است. نظر شما در این باره چیست؟

توماس هم یكی از امیدهای آلمان است. او از زمانی كه به انگلستان سفر كرده پیشرفت بسیار خوبی داشته است. و شایستگی این را داشت كه به تیم ملی دعوت شود. سرعت بالا و قدرت فراوان هیتزلسبرگر در خط میانی به ما كمك فراوانی خواهد كرد .

- كوین كورانی و فرانك بومن مصدوم بودند، چرا در كنار آنها از ینس نووتنی و كریستین ورنز نیز برای دیدار برابر ایران چشم پوشیدید؟

این دو بازیكن با تجربه هنوز به شرایط آرمانی نرسیده‌اند. به آنها برای پیشرفت آینده‌ی تیم ملی نیاز داریم. با كمی استراحت برای دیدارهای آینده آماده خواهند شد. همچنین به بازیكنان جوان‌تر فرصت دادیم تا خودشان را نشان دهند .

- پیش بینی شما درباره‌ی آرایش خط حمله‌ی آلمان چیست؟

در دیدار برابر ایران، كوین كورانی گزینه‌ی اصلی خط حمله را در اختیار نداریم. اما میروسلاو كلوزه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. لوكاس پودولوسكی نیز بسیار قدرتمند است و اكنون در جایگاه دوم گلزنان لیگ قرار دارد. توماس برداریك و جرارد آساموآ نیز هفته‌ها در بهترین شرایط خود قرار داشتند .