تبیان، دستیار زندگی
در این مدل، از مدارهای دایره ای شکل برای تقریب زدن مسیرهای مریخ و زمین استفاده می شود. 3:2 (3 به 2) به عنوان نسبت شعاع مدار آن ها (به طور دقیق در حدود 1.524:1) است و 2:1 (2 به 1) نسبت زمانی است که طول می کشد تا یک دور کامل به دور خورشید گردش کنند (به طور
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدل – مدار مریخ زمین

در این مدل، از مدارهای دایره ای شکل برای تقریب زدن مسیرهای مریخ و زمین استفاده می شود. 3:2 (3 به 2) به عنوان نسبت شعاع مدار آن ها (به طور دقیق در حدود 1.524:1) است و 2:1 (2 به 1) نسبت زمانی است که طول می کشد تا یک دور کامل به دور خورشید گردش کنند (به طور دقیق در حدود 1.881:1).

در این مدل، مدار های هر دو سیاره دایره ای هستند و خورشید در مرکز قرار دارد، اما در واقع، در منظومه ی شمسی مدار ها بیضی شکل هستند.

برای دریافت مدل سازی فایل زیپ شده را دریافت نموده و 01 را اجرا نمایید.

دانلود مدل سازی

دستورالعمل

دکمه های Orbit، وقتی سیارات در حرکت هستند، اطلاعات جالب و متنوعی را نشان می دهد.

همچنین شما می توانید زمین و مریخ را با کلیک روی آن ها و جا به جا کردنشان، حرکت دهید.

دکمه های Show EM و "Show  E"M فاصله ی نسبی و جهت گیری زمین و مریخ را وقتی که هر کدام در مدار هایشان به دور خورشید، در گردش هستندT نشان می دهند.

یک ضربدر قرمز به شکل X در گوشه ی پایین سمت راست وجود دارد که اگر این دکمه را فشار دهید، صفحه پاک می شود.

اکتشاف

در گذشته مردم اعتقاد داشتند که زمین مرکز عالم هستی بوده و خورشید و دیگر سیارات به دور زمین در گردش هستند. در این صورت فکر می کنید مسیر مریخ نسبت به زمین، چگونه تصور می شده است؟

دکمه ی Put Earth in Orbit را فشار دهید. طرح سمت راست، مسیر مریخ را نشان می دهد، در صورتی که فقط زمین در مدار قرار داشته باشد. دکمه ی Show EM و همچنین "Show E"M را فشار دهید تا پاره خط متصل کننده ی مریخ و زمین را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که طول و زاویه ی این پاره خط ها با یکدیگر مساوی هستند که چگونگی ترسیم مسیر را توضیح می دهند. دکمه ی Put Earth in Orbit را دوباره فشار دهید تا مدار زمین متوقف شود.

دکمه ی Put Mars in Orbit را فشار دهید، مسیر مریخ را نشان خواهد داد، اگر فقط مریخ در مدار قرار داشته باشد. دکمه ی Put Mars in Orbit دوباره فشار دهید تا مدار مریخ متوقف شود.

X قرمز را در گوشه ی پایین سمت راست فشار دهید تا طرح پاک شود.

اکنون، در این باره فکر کنید که اگر هر دو سیاره در حرکت باشند، مسیر مریخ نسبت به زمین چگونه به نظر می رسد؟

برای امتحان حدسیات خود، دکمه ی Put Both in Orbit را فشار دهید. مسیر چگونه به نظر می رسد؟ پیش بینی شما صحیح بود؟

طرح را دوباره اجرا کنید و دکمه ی Put Both in Orbit و One Revolution by More را فشار دهید تا یک حلقه را مشاهده کنید.

مترجم: رامون اسدی