تبیان، دستیار زندگی
مشاور فرهنگی رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران درباره افزایش سرانه مطالعه در كشور گفت: این امر نشان‌دهنده افزایش عطش مردم به مطالعه افزایش یافته است و برای بر طرف كردن نیاز مردم به مطالعه در كشور، باید تمهیدات بیشتری از طرف مجلس و سازمان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشعري:عطش مردم به مطالعه افزايش يافته است

اشعری:عطش مردم به مطالعه افزایش یافته است

مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران درباره افزايش سرانه مطالعه در كشور گفت: اين امر نشان‌دهنده افزايش عطش مردم به مطالعه افزايش يافته است و براي بر طرف كردن نياز مردم به مطالعه در كشور، بايد تمهيدات بيشتري از طرف مجلس و سازمان‌هاي مرتبط انديشيده شود.

علي‌اكبر اشعري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: با توجه به آمار ارائه شده توسط محمدحسين صفارهرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، آمار سرانه مطالعه نسبت به گذشته پيشرفت قابل توجهي داشته است كه اين نشان مي‌دهد جمهوري اسلامي ايران توانسته سرانه مطالعه را در كشور بالا ببرد.

وي درباره علل افزايش سرانه مطالعه در كشور گفت:‌ همه فعاليت‌ها و پيشرفت‌هاي علمي عامل افزايش مطالعه است. بنابراين وقتي دانش‌ عمومي افزايش يابد، گرايش به سمت علم افزايش پيدا مي‌كند.

اشعري افزود: با تلاش براي افزايش دانش‌ عمومي، سرانه مطالعه بالا مي‌رود و علوم بيشتري به موفقيت‌هاي‌ بزرگ‌ مي‌رسد.

وي افزود: براي بر طرف كردن نياز مردم به مطالعه در كشور بايد تمهيدات بيشتري از طرف مجلس و سازمان‌هاي مرتبط انديشيده  شود. از جمله فعاليت‌هايي كه مي‌توان در اين باره انجام داد، غني‌تر كردن كتابخانه‌هاي كشور و حمايت از خوانندگان كتاب‌هاست.

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران با بيان اين كه «مجموع فعاليت‌ها در زمينه ارتقاي سرانه مطالعه، مستلزم افزايش بودجه بخش فرهنگ است»، تاكيد كرد: با افزايش بودجه كتابخواني در كشور، كتابخانه‌ها غني‌تر مي‌شوند و يارانه‌هايي را كه مي‌توان در اختيار قشر كتابخوان از جمله طلاب، دانشجويان و دانش‌آموزان قرارداد، افزايش مي‌يابد تا آنها هم بتوانند كتاب‌ها را با قيمت ارزان‌تر تهيه كنند.