تبیان، دستیار زندگی
تابلوهای نقاشی كودك نابغه 4 ساله یك دختر 4 ساله با نقاشی های خود كه آنها را با آثار نقاشان معروف مقایسه می كنند تحسین محافل هنری نیویورك را برانگیخته است. «مارلاالمستید» از بینگامپتون در ایالت نیویورك از قبل از 2 سالگی نقاشی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 12 مهر ماه 1383

تابلوهای نقاشی كودك نابغه 4 ساله

یك دختر 4 ساله با نقاشی های خود كه آنها را با آثار نقاشان معروف مقایسه می كنند تحسین محافل هنری نیویورك را برانگیخته است.

«مارلاالمستید» از بینگامپتون در ایالت نیویورك از قبل از 2 سالگی نقاشی كرده است. او با استفاده از قلم مو كاردك انگشتان كوچكش و حتی ظرف رب گوجه فرنگی تابلوهایی به ابعاد 6×6  فوت به وجود آورده است.

این نابغه كوچولو تا حالا حدود 25 تابلوی خود را با قیمت 40 هزار دلار به فروش رسانده و قرار است روز جمعه نمایشگاه جدید خود را افتتاح كند.

مارك پدر مارلا می گوید دخترش قبل از دومین سالگرد تولدش نقاشی می كرد. او می گوید من دستیارش هستم و قلم ها و و سایلی را كه می خواهد در اختیارش می گذارم. او هنوز نمی داند كه بیشتر نقاشان برای اینكه دستیار داشته باشند باید مدت زیادی صبر كنند.

مارك می گوید كار دخترش روز به روز پخته تر می شود. تكنیك كار و طرز به دست گرفتن قلم مو توسط او مدام بهتر می شود و فقط كمی محتاط است.

آنتونی برونلی صاحب نمایشگاه گفت 6 اثر از 10 اثر مارلا كه قرار است در نمایشگاه عرضه شود فروخته شده و 4 تابلوی دیگر او بین 8 تا 10 هزار دلار فروخته خواهد شد. او گفت كار مارلا برای كودكی در این سن و سال باور نكردنی است. تابلوهای او بسیار بزرگ است.

مارلا كه مدا می خندید علی رغم تشویق پدرش حاضر نشد درباره كارش با با خبرنگاران صحبت كند.