تبیان، دستیار زندگی
83 تجلیل از استادان موسیقی ایرانی با تجلیل از استادان، علی تجویدی، فرامرز پایور، والودیار تارخانیان، محمد اسماعیلی و هوشنگ ظریف جشن پنجمین سال تأسیس خانه موسیقی پنج شنبه شب در تالار وحدت آغاز شد. در این جشن كه با حضور چهره ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 12 مهر ماه 1383

تجلیل از استادان موسیقی ایرانی

با تجلیل از استادان، علی تجویدی، فرامرز پایور، والودیار تارخانیان، محمد اسماعیلی و هوشنگ ظریف جشن پنجمین سال تأسیس خانه موسیقی پنج شنبه شب در تالار وحدت آغاز شد. در این جشن كه با حضور چهره های نامی موسیقی و اعضای هیأت مدیره اصلی و كانونهای تخصصی این نهاد و نیز معاون هنری وزیر ارشاد برگزار شد، داریوش پیرنیاكان، بیانیه خانه موسیقی را قرائت كرد. در بخشهایی از این بیانیه آمده است: «از آنجا كه نهادهای مدنی نقش واسطه ای بین دولت و مردم را بر عهده دارند، خانه موسیقی بر این باور است كه با جذب كمكهای دولتی می تواند فرهنگ مناسب و درست موسیقایی كشور را با همكاری به سوی آرمانهای بزرگ هدایت كند.»

نویسندگان بیانیه همچنین از برخورد و تضارب علمی آراء میان اهل موسیقی استقبال و آن را از ضرورتهای رشد این نهاد نوپا عنوان كرده بودند. پس از قرائت بیانیه، ایمانی خوشخو درباره تلاش معاونت هنری  برای شناسایی روز تولد فارابی (9مهر) به عنوان روز ملی موسیقی ایران یاد كرد و از این نهاد به عنوان پشتوانه علمی بخش اجرایی موسیقی سخن گفت.

در ادامه این مراسم، برنامه های مختلف موسیقی و نیز دقایقی از فیلم استاد تجویدی و استاد فرامرز پایور به نمایش درآمد و هدایای به رسم یادبود به خانواده اساتید اهداء شد.

اجرای همنوازی استاد هوشنگ ظریف و استاد محمد اسماعیلی پایان بخش برنامه های شب نخست بود.

جشن خانه موسیقی تا 14 مهر ادامه دارد و شب گذشته گروه وزیری به سرپرستی كیوان ساكت اجرای برنامه داشتند.

امشب و فرداشب نیز گروه وزیری و گروه موسیقی پارس به سرپرستی ناصر نظر و گروه موسیقی بچه های بم به سرپرستی سودابه سالم اجرای برنامه خواهند داشت.

در شب 13 و 14 مهر اركستر پارسیان و گروه شیما به اجرای برنامه خواهند پرداخت.