تبیان، دستیار زندگی
دومین جایزه ادبی «پروین اعتصامی» پس از پایان داوری در همه رشته‌ها، سیزدهم اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.«علی معلم‌دامغانی»، «راضیه تجار»، «نادیا مفتونی»، «سپیده خلیلی» و «شهریار زرشناس»، اعضای هیات علمی این جایزه هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با داوري 278 اثر ادبي

دومين دوره جايزه ادبي پروين 13 اسفند برگزار مي‌شود

دومین، دوره، جایزه ادبی، پروین 13 اسفند، برگزار می‌شود

دومين جايزه ادبي «پروين اعتصامي» پس از پايان داوري در همه رشته‌ها، سيزدهم اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.«علي معلم‌دامغاني»، «راضيه تجار»، «ناديا مفتوني»، «سپيده خليلي» و «شهريار زرشناس»، اعضاي هيات علمي اين جايزه هستند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي خانه كتاب، اين جشنواره با هدف بزرگداشت مقام و شخصيت شاعره نامدار ايراني «پروين اعتصامي» و به منظور رشد و اعتلاي خلاقيت‌ها و آفرينش‌هاي ادبي بانوان،‌ ترويج و تقويت زبان فارسي در خارج از كشور، ايجاد پيوند ميان ادبيات ملل به ويژه در حوزه جهان اسلام، معرفي چهر‌ه‌هاي شاخص زنان اديب و پژوهنده و قدراني از بانوان عرصه زبان و ادب فارسي برگزار مي‌شود.

حوزه ارزيابي هيات داوران اين جشنواره، آثار تاليفي و ترجمه‌اي بانوان است كه به زبان فارسي منتشر شده و موضوعات آن عبارتند از: شعر، ادبيات داستاني(داستان بلند، داستان كوتاه و نظاير آن)، ادبيات نمايشي(نمايشنامه)، پژوهش‌هاي ادبي(نقد و پژوهش، پايان‌نامه‌هاي دانشجويي، مجموعه مقالات ادبي و نظاير آن‌ها) و ادبيات كودكان(داستان، شعر كودك و نوجوان).

در دومين دوره اين جايزه ادبي، در مجموع 4 هزار و 731 اثر به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است كه در نهايت 278 اثر به مرحله دوم داوري راه يافته اند.

جشنواره پروين اعتصامي از سال 1383 به همت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دفتر مجامع و فعاليت‌هاي فرهنگي اين وزارتخانه آغاز به كار كرد.

دبيرخانه اين جشنواره از ارديبهشت‌ماه سال 1386 به موسسه‌ خانه كتاب واگذار شد.