تبیان، دستیار زندگی
مدیر انتشارات اداره عقیدتی، ‌سیاسی نیروی دریایی ارتش، از جذب نویسنده برای تدوین خاطرات رزمندگان این نهاد نظامی از دوران دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: عدم دسترسی به نیروی متخصص در زمینه تدوین كتاب، باعث عملكرد محدود انتشارات نیروی دریایی ارتش شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدير انتشارات اداره عقيدتي، ‌سياسي نيروي دريايي ارتش خبر داد:

جذب نويسنده، براي تدوين خاطرات رزمندگان نيروي دريايي

جذب نویسنده، برای تدوین خاطرات رزمندگان نیروی دریایی

مدير انتشارات اداره عقيدتي، ‌سياسي نيروي دريايي ارتش، از جذب نويسنده براي تدوين خاطرات رزمندگان اين نهاد نظامي از دوران دفاع‌مقدس خبر داد و گفت: عدم دسترسي به نيروي متخصص در زمينه تدوين كتاب، باعث عملكرد محدود انتشارات نيروي دريايي ارتش شده است.

جلال موسوي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره تاريخچه فعاليت نشر نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: بخش انتشارات اين نهاد نظامي از اواخر سال 58،‌ كار خود را آغاز كرد. اما به دليل عدم دسترسي به امكانات چاپ كتاب، آثار توليدي خود را در خارج از سازمان به چاپ مي‌رساند. به همين دليل، تعداد كتاب‌هاي منتشر شده در دهه 60 و 70، انگشت شمارند.

وي افزود: كتاب‌ "صحيفه امواج؛ يادنامه 100 تن از شهداى نيروى دريايى ارتش"، نوشته امير معصومي و مجموعه خاطرات "سرود مردان دريا"، اثر محمد علي بخشي،‌ از جمله آثار منتشر شده در آن دورانند.

مدير انتشارات اداره عقيدتي، ‌سياسي نيروي دريايي ارتش، خاطرنشان كرد: انتشارات نيروي دريايي، از سال 1380 به صورت منسجم و مستقل، اقدام به انتشار خاطرات و يادواره شهدا كرد كه از ميان آن‌ها مي‌توان به يادنامه 50 شهيد نيروي دريايي ارتش با عنوان "از تبار آبي‌ها"، "بر شانه‌هاي موج" شامل مجموعه چكامه‌هاي دريايي و "وقتي تو دريا بودي" با موضوع خاطرات و دل‌نوشته‌هاي خانواده كاركنان نيروي دريايي در دوران دفاع‌مقدس اشاره كرد.

وي از انتشار سومين مجموعه خاطرات رزمندگان نيروي دريايي از 8 سال دفاع‌مقدس با عنوان "آب و آتش" خبر داد و گفت: اين كتاب، در مرحله بازخواني است و درآينده‌اي نزديك، به چاپ خواهد رسيد.

موسوي در ادامه، از انتشار مجله "مرزداران دريا" ياد كرد و افزود: اين مجله، در 12 شماره و بين سال‌هاي 82 تا 84، مخصوص كاركنان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران منتشر شد.

اين نويسنده جوان، در تشريح فعاليت‌هاي پژوهشي نيروي دريايي تاكيد كرد: "كتابخانه تخصصي"، با بيش از 3هزار عنوان كتاب مرتبط با علوم دريايي و "مركز مطالعات و تحقيقات نيروي دريايي ارتش"، با هدف بررسي و حمايت از پايان‌نامه‌هاي مرتبط با اين رشته نظامي،‌ زير نظر معاونت ستاد نيروي دريايي،‌ مشغول فعاليتند.

جلال موسوي،‌ در پاسخ به سوال خبرنگار ايبنا، مبني بر دليل عدم انتشار گسترده كتاب،‌ توسط نيروي دريايي ارتش گفت: عدم دسترسي به نيروي متخصص در زمينه تدوين كتاب، باعث عملكرد محدود انتشارات نيروي دريايي شده است. به همين دليل، مشغول جذب نويسنده از تمام مناطق زيرنظر نيروي دريايي، با هدف تدوين كتاب‌هاي دفاع‌مقدس ايم.

سيد جلال موسوي، متولد سال 1352 در شهر ابهر و داراي مدرك كارداني سينماست. وي در حال حاضر،‌ به عنوان نويسنده و مدير انتشارات اداره عقيدتي، ‌سياسي نيروي دريايي ارتش، مشغول فعاليت است