تبیان، دستیار زندگی
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از پیشرفت 60 درصدی در ساخت کتابخانه مرکزی ایلام به عنوان پنجمین كتابخانه كشور از نظر منابع و تجهیزات خبرداد و گفت:این پروژه با روند پیشرفتی که دارد، تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهره‌برداري از پنجمين کتابخانه بزرگ کشور تا پايان سال آينده

  بهره‌برداری، از پنجمین،کتابخانه ،بزرگ کشور ،تا پایان ،سال آینده

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام از پيشرفت 60 درصدي در ساخت کتابخانه مرکزي ايلام به عنوان پنجمين كتابخانه كشور از نظر منابع و تجهيزات خبرداد و گفت:اين پروژه با روند پيشرفتي که دارد، تا پايان سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت‌الاسلام «حسين ملکي» با بيان اين مطلب افزود: تاکنون بيش از دوازده ميليارد ريال براي ساخت اين کتابخانه هزينه شده و براي بهره‌برداري آن به بيست ميليارد ريال اعتبار جديد نياز است.

وي با اشاره به اين‌که هفت ميليارد ريال از هزينه‌هاي ساخت  اين كتابخانه از محل اعتبار سفرهاي استاني هيات دولت تامين شده است، گفت: اين مبلغ در سفر اول هيات دولت به صورت کامل تخصيص يافت و هزينه شد.

ملكي، به زير بناي پنج هزار و دويست متر مربعي کتابخانه مرکزي ايلام اشاره کرد و با بيان اين‌که با بهره‌برداري از اين کتابخانه، ايلام صاحب پنجمين کتابخانه بزرگ کشور خواهد شد، گفت: با آغاز به كار اين کتابخانه، سرانه فضاي کتابخانه‌هاي ايلام به دو برابر افزايش خواهد يافت.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام، همچنين از اختصاص چهل ميليارد ريال اعتبار در سالجاري به بخش عمران فرهنگي استان خبر داد و گفت: نزديک به چهل درصد اين بودجه به اداره کل فرهنگ و ارشاد ايلام اختصاص يافته است.

حجت‌الاسلام ملکي با اشاره به اين‌که اين اعتبار توسط اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در پنج پروژه بزرگ هزينه شده است، عنوان کرد: اين پروژه‌ها شامل کتابخانه مرکزي، تالار هزار و دويست نفره و مجتمع‌هاي فرهنگي هنري ايلام است.

مديرکل ارشاد ايلام اضافه کرد: با وجود جذب کل اعتبار تخصيص يافته اميدواريم اعتبارات بيشتري به اين بخش داده شود تا پروژه هاي فرهنگي استان با شتاب بيشتري ساخته شوند.