تبیان، دستیار زندگی
با فرارسیدن سالروز شهادت حاج رضوان مراسم نخستین سالگرد شهادت عماد مغنیه با عنوان روضه رضوان عصر روز پنجشنبه در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد. حداد عادل در نخستین سالگرد شهادت عماد مغنیه گفت: انقلاب ایران تفكر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"روضه رضوان"  بمناسبت نخستین سالگرد شهادت عماد مغنیه

شهید عماد مغنیه
با فرارسیدن سالروز شهادت حاج رضوان مراسم نخستین سالگرد شهادت عماد مغنیه با عنوان روضه رضوان عصر روز پنجشنبه 24 بهمن 1387 در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

حداد عادل در نخستین سالگرد شهادت عماد مغنیه گفت:

انقلاب ایران تفكر فلسطینیان را از قومیت‌گرایی به اسلام‌گرایی تغییر داد. با وقوع انقلاب اسلامی ایران مبارزات فلسطینیان كه تا آن زمان بر اساس قومیتگرایی و عربیت بود به اسلامیت گرایش پیدا كرد.

غلامعلی حداد عادل، با اشاره به شهادت این مجاهد بزرگ و مروری بر مسئله فلسطین گفت: بعد از فروپاشی دولت عثمانی در جنگ جهانی اول از آن دولت بزرگ تنها یك تركیه امروزی با یك حكومت غیر اسلامی باقی ماند.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی عثمانی، انگلیس خاورمیانه را قطعه قطعه كرد و هر بخشی از آن را به دست یك رئیس قبیله كه از ماموران خود بودند سپرد كه این عمل بزرگترین فاجعه‌ای بود كه بعد از جنگ جهانی اول بر سر اسلام آمد.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: این اعمال راهی بود برای پایه‌گذاری شجره ناپاك رژیم صهیونیستی كه بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، انگلیسی‌ها و آمریكایی‌ها قصد داشتند تا با انجام این كار خنجری را بر قلب اسلام وارد كنند.

دکتر غلامعلی حداد عادل

وی تاكید كرد: صهیونیست‌ها تصمیم گرفتند تا وارد منطقه خاورمیانه شوند و در آنجا برای‌ خود دولتی را تشكیل دهند و كشوری را در این منطقه بنا نهند كه یك ضلع آن نیل و ضلع دیگرش فرات باشد و بعد از مدتی هم این رژیم جعلی كه با زور و كشتار مردم مظلوم فلسطین سرزمین آنها را غصب كرده بود در سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شد كه این كار تا آن زمان بی‌سابقه بود.

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس گفت: انگلیسی‌ها و آمریكائی‌ها پشتیبان اصلی اسرائیل در تشكیل این رژیم بودند و به همین منظور گروه‌های مسلح زیرزمینی را با حمایت انگلیسی‌ها و غربی‌ها تشكیل دادند كه مسلمانان و رهبرانشان را ترور و مردم را قتل‌عام كنند تا برای رسیدن به اهدافشان هیچ مانعی وجود نداشته باشد.

حداد عادل افزود: بعد از مدتی انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست و باعث شد مبارزات فلسطینیان كه تا آن زمان بر اساس قومیتگرایی و عربیت بود به سمت مذهب كه همان اسلام بود گرایش پیدا كند.

وی ادامه داد: در همان زمان اشخاصی همانند شهید مطهری به این تفكر فلسطینیان اعتراض كردند و گفتند كه چرا شعار خود را از یا ایها العرب به یا ایهاالمسلمون تغییر نمی‌دهید و به جای دنیای عرب از جهان اسلام كمك نمی‌خواهید.

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس تاكید كرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبارزه با صهیونیسم رنگی اسلامی به خود گرفت و علت اینكه اسرائیلی‌ها در حمله به لبنان در برابر چند هزار جوان عاجز می‌شوند و در غزه نیز با وجود امكانات پیشرفته در برابر مجاهدان حماس شكست می‌خورند تبدیل مبارزه از حالت قومی و عربی به اسلامی است.

وی گفت: آمریكا دل خوش بود كه می‌تواند در ارتباط با برخی از دولت‌های دست نشانده جایگاه خود را افزایش دهد اما حقیقت آن است كه این كشور جایگاه خود را در میان ملت‌ها از دست داده است و همانطور كه حضرت امام خمینی(ره) نیز فرموده بودند، قرن آینده، قرن ملت‌ها است.

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در حال حاضر منفورترین كشور نزد ملل اسلامی ایالات متحده است و مسلمانان جهان، آمریكا را به خاطر حمایت‌هایش از این رژیم جعلی در كشتار غزه نخواهد بخشید.

وی تاكید كرد: دشمنان اسلام نمی‌دانند كه با ترور اشخاصی نظیر حاج عماد دین به پایان نمی‌رسد بلكه به فرمایش رهبر انقلاب از خون عماد مغنیه 100هزار عماد دیگر بر می‌خیزد و ملت اسلام، فلسطین قهرمان و مجاهدان راه حق در برابر خونخواری‌های رژیم صهیونیستی به مبارزه خود ادامه می دهند تا به پیروزی نهایی برسند.

علی زعتیر

علی زعیتر، معاون فرهنگی حزب‌الله لبنان در تهران گفت: حاج عماد از ملت ایران و امام خمینی(ره) ایستادگی را فرا گرفت و همچنین از طریق انقلاب و امام خمینی(ره) به این آگاهی رسید كه باید به مقابله با مستكبران همت گماشت و از همان زمان به مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریكا پرداخت.

علی زعتیر: حاج عماد توانست بزرگترین ارتش منطقه را شكست دهد و مقوله اسرائیل شكست ناپذیر را از اذهان مردم جهان پاك نماید و توانست آبروی آمریكا و رژیم صهیونیستی را در منطقه از بین ببرد به همین علت بود كه آمریكائی‌ها ادعا می‌كردند بعد از حاج عماد دنیا بهتر شده است.

علی زعیتر با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تبریك آن گفت: ملت ایران با این عمل قهرمانانه خود توانست مجاهدت را به تمامی ملل دنیا از جمله مردم لبنان و فلسطین یاد دهد كه چگونه می‌توان با ظالمان و مستكبران جهان مبارزه كرد.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دنیا پر از جور و ظلم بود و كسی توانایی تشخیص حق را از باطل نداشت به همین دلیل مستكبران و ظالمان خود را مدافع حقوق بشر اعلام می‌كردند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آشكار شد كه این ادعای مستكبران ادعایی كذب بیش نبوده است.

معاون فرهنگی حزب‌الله لبنان در ایران افزود: قدم نخست مبارزات در لبنان از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و این پیروزی نخسیتن قدم در پیروزی حزب‌الله لبنان را فراهم ساخت از این رو حاج عماد به دنبال حرف حقی حركت كرد كه در ایران به وجود آمده بود.

زعیتر تصریح كرد: حاج عماد از ملت ایران و امام خمینی(ره) ایستادگی را فرا گرفت و همچنین از طریق انقلاب و امام خمینی(ره) به این آگاهی رسید كه باید به مقابله با مستكبران همت گماشت و از همان زمان به مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریكا پرداخت.

وی تاكید كرد: حاج عماد توانست بزرگترین ارتش منطقه را شكست دهد و مقوله اسرائیل شكست ناپذیر را از اذهان مردم جهان پاك نماید و توانست آبروی آمریكا و رژیم صهیونیستی را در منطقه از بین ببرد به همین علت بود كه آمریكائی‌ها ادعا می‌كردند بعد از حاج عماد دنیا بهتر شده است.

رئیس دفتر شبكه المنار در تهران گفت: حاج عماد، عزت از بین رفته مسلمانان را احیا كرد در صورتی كه همان زمان برخی از دولت‌ها و سران عربی به ما می‌گفتند شما به دنبال ماجراجویی هستید اما من می‌خواهم بگویم برگرداندن عزت ماجراجویی است؟! ما باید كشور خود را به دشمنان تقدیم می‌كردیم یا مقاومت.

زعیتر ادامه داد: در اشغال 60 ساله فلسطین و 30 ساله لبنان كشورهای عربی چه می‌كردند جز خودفروشی به كشورهای غربی و حفظ منافع آنها، اما حاج عماد در سال‌های 2000 و 2006 توانست نقشه‌های سران عرب را افشا نماید، از این رو است كه حاج عماد برای ما تبدیل به یك الگو شده و آنها نیز از همین الگو سازی هراس دارند.

معاون فرهنگی حزب‌الله لبنان در ایران تاكید كرد: درگذشته و قبل از سال 2000، ما نابودی رژیم صهیونیستی را غیر ممكن نمی‌دانستیم اما اطمینان كاملی نسبت به این مسئله نداشتیم اما در حال حاضر می‌توانم به جرات بیان كنم كه بعد از جنگ‌های سال 2000، 2006 و جنگ 22 روزه در غزه نابودی اسرائیل حتمی است.

منبع: ساجد