تبیان، دستیار زندگی
دبیرعلمی کتاب سال حوزه گفت: کتاب سال حوزه ویژه خواهران در صورت مساعدت مدیر حوزه علمیه قم و برطرف شدن موانع، فعال خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر علمی کتاب سال حوزه

بخش ویژه خواهران در کتاب سال حوزه راه‌اندازی می‌شود

 دبیر علمی کتاب سال حوزه بخش ویژه خواهران در کتاب سال حوزه راه‌اندازی می‌شود

دبیرعلمی کتاب سال حوزه گفت: کتاب سال حوزه ویژه خواهران در صورت مساعدت مدیر حوزه علمیه قم و برطرف شدن موانع، فعال خواهد شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام شاکرین امروز در نشست خبری دهمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به حضور طلاب جوان در همایش اظهار داشت: آمارها نشان داده میانگین سن نویسندگان حوزوی پایین آمده است و این آینده مثبتی را ترسیم می‌کند

وی با بیان اینکه رشد کیفی و کمی تحقیقات و تنوع موضوعات در کتاب سال حوزه بسیار مهم است افزود: لحاظ قرار دادن رشد کیفی تحقیقات و تنوع موضوعی در کتاب سال حوزه آن را به استانداردهای روز نزدیک کرده است.

دبیر علمی کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: جنبه‌های انگیزش دستاوردهای کتاب سال حوزه قوی است و ما کتاب بزرگان را از آثار فضلای جوان از نظر داوری مستقل کرده‌ایم و بیشترین کسانی که امتیاز می‌آورند بدنه فاضل حوزه است.

در ادامه این نشست خبری، مسئول دبیرخانه کتاب سال حوزه نیز از بخش ویژه کتاب سال حوزه خبر داد و گفت: از خادمان کتاب، کتاب‌داران، نسخه‌شناسان، کتاب‌فروشان و ناشرانی که در جهت کتاب حوزه فعال هستند تقدیر به عمل می‌آید و هفت فرد یا نهاد به عنوان خادمان کتاب انتخاب و از آن تجلیل خواهد شد.

علیرضا زهیری افزود: نقد کتاب سه سال است که آغاز شده و رونق خوبی در حوزه پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در کتاب سال حوزه پایان‌نامه‌های سطح چهار و یا دکتری که در دانشگاه های دیگر در علوم دینی نوشته شده وارد چرخه داوری کرده‌ایم و سال‌های آتی رونق بهتری خواهد داشت.

مسئول دبیرخانه کتاب سال حوزه گفت: از 70 پایان‌نامه دفاع شده در سال‌های 84 و 85، هشت پایان‌نامه برگزیده شده و در دهمین همایش کتاب سال حوزه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.