تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و نسبت به سکوت وزارت امور خارجه و رسانه ملی در برابر فاجعه پاچنار پاکستان به شدت انتفاد كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله مکارم شيرازي:

سکوت وزارت امور خارجه و رسانه ملي در برابر نسلي کشي مردم در پاکستان پذيرفتني نيست

آیت الله مکارم شیرازی: سکوت وزارت امور خارجه و رسانه ملی در برابر نسلی کشی مردم در پاکستان پذیرفتنی نیست

حضرت آيت الله مکارم شيرازي از حضور باشکوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن قدرداني کرد و نسبت به سکوت وزارت امور خارجه و رسانه ملي در برابر فاجعه پاچنار پاکستان به شدت انتفاد كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد، امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم از حضور باشکوه مردم در اهپيمايي 22 بهمن قدرداني و آن را نشان وفادري و پايداري مردم به انقلاب و نظام اسلامي دانست.

وي در ادامه افزود: امسال مردم شريعت‌مدار و انقلابي ايران اسلامي با حضور شکوه خود نشان دادند كه وجود برخي مشکلات مانع ابراز وفاداري آنان نخواهد بود.

اين مرجع تقليد تصريح کرد: مردم ايران اسلامي هميشه در موقعيت هاي حساس کشور، تمام اختلاف‌ها و مشکلات خود را کنار مي‌گذارند و با جان دل از آرمان ها امام راحل(ره)، انقلاب و شهدا دفاع مي کنند و روز گذشته اين وفاداري را به خوبي نشان دادند، اميدواريم مسؤولان قدر اين حمايت هاي مردمي را بدانند و با جان و دل براي آنها تلاش کنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به فاجعه انساني در پاچنار پاکستان اشاره کرد و اظهار داشت: اخيرا حوادثي در اين کشور رخ داده و نسل کشي انساني ديگري در اين کشور به راه افتاده است، ولي مسؤولان پاکستان در برابر اين نسل کشي سکوت کرده‌اند.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي تصريح کرد: براساس اخبار موثق حدود ده ماه است طالبان، القاعده و وهابيان اين منطقه را محاصره مواد غذايي و دارويي کرده‌اند و از ورود هرگونه کمک‌هاي انساني ممانعت مي‌کنند.

وي با بيان اين که مردم پاچنار پاکستان، شيعياني شجاع هستند، اظهار داشت: تاکنون ششصد نفر از اين شيعيان را سر بريده‌اند و همچنين دست کودکان و افراد بي گناه را قطع كرده‌اند، ولي دولت پاکستان در برابر چنين جنايتي سکوت کرده است و به تماشاي آن پرداخته است.

اين مدرس خارج حوزه علميه قم افزود: امروز وهابيان و القاعده در پاکستان ههمچون صهيونيست ها در غزه، نسل کشي ديگري به راه انداخته اند؛ ولي هرگز اخبار آن منتشر نمي شود و حتي رسانه ملي در اين‌باره سکوت کرده است.

وي تاکيد کرد: چرا وزارت امور خارجه اقدامي در اين‌باره انجام نمي‌دهد و در محافل بين‌المللي فرياد نمي‌زند تا مانع از نسل کشي در اين کشور شود.

حضرت آيت الله مکارم شيرازي ادامه داد: بايد همچنان که براي غزه سينه چاک کرديم براي انسان‌هاي بي‌دفاع در اين سرزمين به ميدان بياييم و همان دفاع را داشته باشيم و به فرياد مظلومان بشتابيم و نگذاريم نسل کشي، بيش از اين در اين منطقه ادامه يابد.

وي با بيان اين که ممکن است وزارت امور خارجه و رسانه ملي به دليل ايام دهه فجر در اين موضوع سکوت کرده اند، اظهار داشت: هرگز اين بهانه دليل بر سکوت رسانه ملي و وزارت امور خارجه نمي شود.