تبیان، دستیار زندگی
بهترین تولیدی كه هر كشور می‌تواند داشته باشد، تولید علم است كه در حال حاضر زنان در عرصه‌های علمی پیشتاز بوده و جمعی از دانشمندان كشور را تشكیل می‌دهند. زنان ایرانی با حفظ پوشش و ارزش‌های اسلامی، دانشگاه‌ها و مراكز علمی و مدیریتی كشور را از
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمانی برای آزادی زنان....

زن

انقلاب آزادی انسانی را به زنان هدیه كرد.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انقلاب اسلامی ایران، آزادی انسانی را به زنان هدیه كرد و این بزرگترین بركتی بود كه از انقلاب نصیب زنان شد.

سید علی میرخلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس « توانا »، با اشاره به اینكه حضور زنان در جریان انقلاب در راهپیمایی‌ها به مراتب بیشتر از مردان بود ، اظهار داشت: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 50 درصد نقش داشتند.

بسیاری از زنان فرزندانشان را وادار به حضور در راهپیمایی‌ها می‌كردند و زمانی كه مردان انقلابی زندانی می‌شدند ، این زنان بودند كه زندگی و خانواده را اداره و فرزندان را تربیت می‌كردند.

میرخلیلی با اشاره به اهمیت سنگر تربیت و مادری تصریح كرد: بخش عمده‌ای از آگاهی‌های سیاسی جوانان و حضور آنها در راهپیمایی‌ها نیز به نقش زنان مربوط می‌شد.

وی با بیان اینكه در دوران جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب، زنان نقش اول را ایفا می‌كردند ، یادآور شد: در سال‌های اخیر در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... حضور زنان بسیار موثر و چشمگیر بوده است.

بهترین تولیدی كه هر كشور می‌تواند داشته باشد، تولید علم است كه در حال حاضر زنان در عرصه‌های علمی پیشتاز بوده و جمعی از دانشمندان كشور را تشكیل می‌دهند.

زنان ایرانی با حفظ پوشش و ارزش‌های اسلامی، دانشگاه‌ها و مراكز علمی و مدیریتی كشور را از وجود خود پر كرده‌اند.

میرخلیلی با بیان اینكه زنان در حفظ انقلاب اسلامی هم بسیار موثر بوده‌اند، افزود: دشمنان، ملت ایران را پیش از انقلاب تحقیر می‌كردند و این تحقیر و ظلم بیشتر متوجه زن‌ها بود.

وی با بیان اینكه بیشترین تهاجم دشمن در مورد نقش زن بود ، یادآور شد: دشمن قصد داشت زن را از جایگاه اصلی خود دور كند اما انقلاب اسلامی بیشترین ارزش را به زنان اعطا كرد.

به دلیل نامساعد بودن وضعیت دانشگاه‌ها در گذشته، بسیاری از خانواده‌ها به دختران خود اجازه ادامه تحصیل نمی‌دادند اما پس از پیروزی انقلاب، محیط دانشگاه‌ها به یك محیط امن تبدیل شد و درصد زیادی از دختران برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها راه یافتند.

وی افزود: در گذشته زنان در عرصه‌های مدیریتی، اجرایی، علمی و آموزشی فعالیتی نداشتند اما با پیروزی انقلاب در تمام این عرصه‌ها حضوری چشمگیر پیدا كردند.

میرخلیلی خاطرنشان كرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و در دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراكز علمی، زنان و مردان با حفظ حریم و ارزش‌های اسلامی در كنار یكدیگر كار می‌كنند.

منبع : برنا

مقالات مرتبط :

حجاب بی حجاب چون....

الگویی نه تنها برای زنان

زنان دراتحاد ملی و انسجام اسلامی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.