تبیان، دستیار زندگی
اعضای ستاد اجلاسیه اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم با حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیدار کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله ‌العظمی مکارم‌شیرازی

همکاری مراجع و اساتید مدیریت حوزه را در اجرای سریع برنامه‌ها کمک می‌کند

آیت‌الله ‌العظمی مکارم‌شیرازی همکاری مراجع و اساتید مدیریت حوزه را در اجرای سریع برنامه‌ها کمک می‌کند

اعضای ستاد اجلاسیه اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم با حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این دیدار اظهار داشتند: با تعامل و ارتباط بیشتر میان مراجع و مدیریت حوزه اجرای برنامه‌های حوزه علمیه سرعت می‌گیرد و مسایل مربوط به اساتید حوزه نیز به سامان می‌رسد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام مشفقی‌پور ضمن بیان گزارش کوتاهی از فعالیت‌های دفتر امور اساتید حوزه گفت: دفتر اساتید با سابقه 10 ساله، پل ارتباطی اساتید با مدیریت حوزه علمیه است و نظرات و پیشنهادات طرفین را به اطلاع مدیر و اعضای محترم شورای عالی می‌رساند.

وی افزود: امسال حدود ششصد استاد در حوزه علمیه قم مشغول تدریس علوم و معارف اهل‌بیت (ع) هستند.

حجت‌الاسلام مشفقی‌پور اظهار داشت: حدود 51 کرسی درس خارج اصول، 79 کرسی درس خارج فقه، 158 درس کفایه، 129 درس رسائل و 226 درس مکاسب، 40 درس فلسفه، 25 درس تفسیر و 10 درس کلام در حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

مسئول دفتر امور اساتید حوزه گفت: به پیشنهاد آیت‌الله مقتدایی معاونت امور طلاب و اساتید و نخبگان حوزه با هدف خدمت‌رسانی به طلاب  و اساتید به تازگی تشکیل شده که در آینده خدمات فراوانی را به طلاب ارایه خواهد داد.

وی اظهار داشت: مدیریت حوزه علمیه در تلاش است مشکلات شهریه اساتید و طلاب را هر چه سریعتر رفع کند و طرح شهریه مشترک مراجع را اجرایی نماید.