تبیان، دستیار زندگی
جلد دوم كتاب «نحو روان با حدیث و قرآن» نوشته احمد امین‌شیرازی، از سوی مؤسسه بوستان كتاب قم تجدید چاپ شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«نحو روان با حديث و قرآن»

«نحو روان با حدیث و قرآن»

جلد دوم كتاب «نحو روان با حديث و قرآن» نوشته احمد امين‌شيرازي، از سوي مؤسسه بوستان كتاب قم تجديد چاپ شد

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي واحد ادبيات عرب و براي آشنايي كامل با زبان و ادبيات عرب نگارش شده است.

در مقدمه اين كتاب آمده است: «فهم متون اصلي دين اسلام بدون آشنايي با زبان عرب، ممكن نيست، چرا كه علوم بسياري از قديم‌الايام، به اين زبان نوشته يا ترجمه شده است و از همه مهمتر اين كه زبان وحي بوده و پروردگار متعال، حقايق جهان آفرينش را به زبان عربي و با زيباترين شكل و استوارترين شيوه به پيامبر اكرم(ص) القا فرموده است.

علم نحو، در ميان دانش‌هاي ادبي، گسترده‌تر و پراهميت‌تر است. با يادگيري قواعد نحو، طلاب و دانشجويان مي‌توانند اعراب كلمات و نقش آنها را در جمله، دريابند.»

در اين باره كتاب‌هاي مختلفي نوشته شده است، اما امين‌شيرازي در كتاب «نحو روان با حديث و قرآن»با بهره‌گيري از همه منابع كهن ادبي و توجه به شواهد قرآني و حديثي و رويكرد به فنون آموزش جديد، علم نحو را در سه جلد و براي سه دوره مبتدي، متوسط و عالي تدوين كرده است.

در اين مجموعه سه جلدي، همه مسائل علم نحو از قواعد اوليه تا عالي‌ترين و پيچيده‌ترين آن به قلمي روان، نگارش يافته است.

جلد دوم كتاب، شامل 40 درس براي آموزش طلاب و دانشجويان طراحی شده است.

اين اثر در انتها حاوي فهرست راهنمايي از آيات، روايات و ادعيه، اصطلاحات ادبي، اشعار عربي، اشعار فارسي، اعلام و كتابنامه است.

چاپ دوم جلد دوم كتاب «نحو روان با حديث و قرآن» در شمارگان 1200 نسخه، 548 صفحه و بهاي 70000 ريال راهي بازار كتاب شده است.