تبیان، دستیار زندگی
ا است سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران، گفت: فوتبال ایران، فوتبالی نتیجه‌گرا است كه تماشاگران و برخی از كارشناسان به فوتبال بازی شده توجه نمی‌كنند بلكه تنها نتیجه را برای انتقاد یا تمجید خود ملاك قرار می‌دهند. امیر قلعه نوعی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیر قلعه نوعی: فوتبال ایران، نتیجه‌گرا است

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران، گفت: فوتبال ایران، فوتبالی نتیجه‌گرا است كه تماشاگران و برخی از كارشناسان به فوتبال بازی شده توجه نمی‌كنند بلكه تنها نتیجه را برای انتقاد یا تمجید خود ملاك قرار می‌دهند.

امیر قلعه نوعی اظهار داشت: انتقاد در فوتبال بسیار خوب است و می‌توان توسط این انتقادات بسیاری از مشكلات را برطرف كرد اما در انتقاد باید نیت منتقد را در نظر گرفت كه آیا برای تخریب انتقاد می‌كند یا برای كمك به حل مشكلات.

وی انتقادات انجام شده به برخی از تیم‌ها را وارد ندانست و اضافه كرد: تنها سه هفته از لیگ گذشته است اما می‌بینیم برخی از كارشناسان و رسانه‌ها تیم‌هایی را كه به برخی دلایل از جمله تغییرات وسیع با مشكل رو به رو شده‌اند را مورد نقد قرار می‌دهند كه نمونه‌ی بارز آن انتقاداتی است كه به پاس وارد می‌كنند در حالی كه این تیم بسیار خوب فوتبال بازی می‌كند، اما نتوانسته نتایج خوبی را كسب كند.

قلعه نوعی تصریح كرد: در بازی با صبا باتری بسیار بهتر از بازی با فجر سپاسی بودیم اما چون در بازی با فجر بهتر نتیجه گرفتیم هیچ كس از تیم ما انتقاد نكرد و این مساله نیز نتیجه‌گرا بودن فوتبال كشورمان را بهتر نشان می‌دهد.

وی در مورد استخدام مربیان خارجی در برخی از تیم‌های لیگی گفت: عصر، عصر ارتباطات است و شكی نیست كه باید برای استفاده از دانش روز فوتبال جهان از مربیان خوب خارجی استفاده كنیم اما برای استفاده‌ی بهینه از دانش این مربیان باید پیش از استخدام آنها،‌ بستر مناسب را برای بهره‌ بردن از اطلاعات این مربیان آماده كنیم، نه این كه اول مربی را بیاوریم و بعد از چند هفته كه نتیجه لازم را كسب نكرد وی را نقد كنیم.

قلعه نوعی نقش رسانه‌ها را برای انتقاد صحیح بسیار حیاتی دانست و افزود: رسالت قلم خیلی مهم است كه رسانه‌ها باید به آن توجه كنند و وقتی كه قلم می‌زنند به فكر آخرت خود نیز باشند.

برانكو ایوانكوویچ:

شروع لیگ نشان دهنده‌ی قدرت تیم‌ها نیست

رسانه‌های گروهی به نكات مثبت لیگ توجه كنند

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان، گفت: شروع لیگ نمی‌تواند نشان دهنده‌ی قدرت تیم‌های حاضر در مسابقات باشد و انتقادات ارایه شده نسبت به تیم‌های مدعی صحیح نیست.

برانكو ایوانكوویچ اظهار داشت: مطبوعات باید به جای برخی انتقادات به نقاط برجسته لیگ از جمله آشتی تماشاگران با فوتبال، قدرت تیم‌هایی كه سال گذشته ضعیف نشان داده‌اند و ... بپردازند و صحبت‌هایی كه بعضا در مورد برخی از تیم‌ها می‌شود نمی‌تواند صحیح باشد. چون تیم‌هایی همانند پاس، پرسپولیس و استقلال با جا به جایی‌های فراوان رو به رو بوده‌اند و هماهنگ شدن بازیكنان جدید زمان بیشتری را می‌طلبد.

وی افزود: به دلیل این تغییرات نباید انتظار زیادی در هفته‌های نخستین از این تیم‌ها داشت و گذر زمان قدرت تیم‌های پرسابقه را بیشتر نشان خواهد داد.

ایوانكوویچ سطح لیگ جاری را در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بهتر ارزیابی كرد و گفت: انتظاراتی را كه از بازیكنان ایرانی داشتم، به خوبی برآورده كردند .

وی با بیان این كه نمی‌توان هیچ تیمی را از هم اكنون مدعی دانست، ‌افزود: لیگ به قدری غیر قابل پیش بینی جلو می‌رود كه نمی‌توان هیچ تیمی را از پیش قهرمان یا تیمی را سقوط كرده پیش بینی كنیم.

سرمربی تیم ملی كشورمان از تمامی رسانه‌ها خواست كه به نكات مثبت تیم‌هایی كه آوازه‌ی چندانی ندارند اشاره كنند، وی افزود: اینكه بازیكنان جدیدی خود را در تیم‌های لیگی نشان داده‌اند و این كه تیمی همانند سایپا كه سال گذشته نتوانسته بود نتایج خوبی را كسب كند اما امسال بسیار قوی ظاهر شده است نكته‌های مثبتی است كه تمامی رسانه‌ها باید به آن توجه كنند و نباید همیشه به فكر انتقاد باشیم بلكه باید در كنار انتقاد به فكر تمجید نیز باشیم.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس:

منتقدان دست به عصاتر انتقاد كنند

اختلاف سرمربی و كادرفنی به تیم‌ها ضربه می‌زند

عضو هیات مدیره‌ی باشگاه پرسپولیس، گفت: با توجه به این كه هنوز تنها سه هفته از آغاز لیگ برتر گذشته و برخی از تیم‌ها هنوز نتوانسته‌اند از تمام امكانات خود استفاده كنند منتقدان و رسانه‌ها باید دست به عصاتر تیم‌ها را نقد كنند.

دكتر محمد زادمهر اظهار داشت: نمی‌توان تنها با سه بازی در مورد یك تیم و قدرت و ضعف آن، صحبت كرد و در تورنمنتی كه بیست و نه بازی در آن انجام خواهد شد باید پس از هفته‌های پنجم و ششم اظهار نظر كرد.

وی افزود: هنوز برخی از تیم‌ها نتوانسته‌اند از چند بازیكنانشان استفاده كنند و برخی دیگر از تیم‌ها هنوز چند جای خالی برای بازیكنان خود دارند و این مساله نشان می‌دهد كه تحلیل وضعیت تیم‌ها، چندان درست و منطقی به نظر نمی‌رسد.

زادمهر در مورد اختلافاتی كه در برخی از تیم‌های ایجاد شده است، گفت: اینگونه تنش‌ها كه میان كادر فنی و سرمربی برخی تیم‌ها ایجاد شده ضربه سنگینی بر پیكره‌ی این تیم‌ها وارد می‌كند و این مساله در آینده‌ای نه چندان دور باعث شكست این تیم‌ها در ابعاد گوناگون خواهد شد.

وی به نقش رسانه‌ها در پیشرفت فوتبال اشاره كرد و افزود: فوتبال همانند جاده‌ای می‌ماند كه رسانه‌ها نقش نورافكن‌های این جاده را ایفا می‌كنند و انتقادات صحیح و منطقی رسانه‌ها می‌تواند به فوتبال كمك كند، هر چند انتقادات مغرضانه نیز به همان میزان فوتبال كشورمان را دچار سرگیجه خواهد كرد.