تبیان، دستیار زندگی
83 از 9 تا 14 مهر در تالار وحدت برگزار می شود جشن پنجمین سالگرد خانه موسیقی با اجرای برنامه های متنوع و گسترده از سوی گروه های موسیقی، جشن پنجمین سالگرد خانه موسیقی از نهم تا چهاردهم مهرماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می شو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 7 مهر ماه 1383

از 9 تا 14 مهر در تالار وحدت برگزار می شود

جشن پنجمین سالگرد خانه موسیقی

با اجرای برنامه های متنوع و گسترده از سوی گروه های موسیقی، جشن پنجمین سالگرد خانه موسیقی از نهم تا چهاردهم مهرماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می شود.

كامبیز روشن روان عضو هیأت مدیره و دبیر این دوره از جشنواره خانه موسیقی روز گذشته در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی ضمن اعلام این خبر گفت: پنج سال پس از تأسیس خانه موسیقی، این نهاد مدنی دوره تثبیت خود را سپری كرده و سعی دارد كه وارد فعالیت های اجرایی از جمله برگزاری كنسرت شود. وی هدف اصلی از این رویكرد را، پاسخ به نیاز قشر عظیم فارغ التحصیلان رشته موسیقی عنوان كرد كه بیكاری باعث ایجاد بی انگیزه گی در آنها شده است.

روشن روان گفت كه شب اول یعنی نهم مهرماه اختصاص به جشن خانه موسیقی دارد و در این شب سعی داریم كه انواع مختلفی از موسیقی در این جشن به روی صحنه  برود.

وی در توضیح این كار گفت: با این كار،هر نوع سوء تفاهمی از بین خواهد رفت و ما متهم به گرایش داشتن به موسیقی خاصی نخواهیم شد. وی تصریح كرد: ما با هیچ موسیقی خاصی مخالف نیستیم و تنها طرفدار موسیقی خوب هستیم. روشن روان گفت كه در این برنامه از سه نسل از اساتید برجسته موسیقی كشور تجلیل خواهد شد.

اجرای موسیقی توسط گروه وزیری به سرپرستی كیوان ساكت، اجرای موسیقی كلاسیك به وسیله گروه پارسیان و اجرای موسیقی و رقص كردی برنامه های اصلی جشن خانه موسیقی را تشكیل می دهد.

روشن روان در ادامه سخنان خود، فعال كردن شورای عالی موسیقی را از مهم ترین برنامه های خانه موسیقی عنوان كرد و گفت: این شورا راجع به مسائل بنیادین خانه موسیقی و روش های راهبردی در موسیقی اظهار نظر و موضع گیری می كند و هیأت مدیره به شدت در فكر فعال كردن این شورا است.