تبیان، دستیار زندگی
دبیر علمی نخستین همایش حوزه و روشنفكری، با اعلام خبر آغاز به كار این همایش در مدرسه عالی دارالشفا، اظهار داشت: تمامی مقالات ارایه شده به دبیرخانه این همایش در قالب مجموعه كتاب منتشر می‌شوند./
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقالات همايش حوزه و روشنفكري كتاب مي‌شوند

مقالات همایش ،حوزه و روشنفكری ،كتاب، می‌شوند،

دبير علمي نخستين همايش حوزه و روشنفكري، با اعلام خبر آغاز به كار اين همايش در مدرسه عالي دارالشفا، اظهار داشت: تمامي مقالات ارايه شده به دبيرخانه اين همايش در قالب مجموعه كتاب منتشر مي‌شوند

.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دبير علمي همايش حوزه و روشنفكري، با تشريح اقدامات صورت گرفته براي برگزاري نخستين همايش حوزه و روشنفكري، تصريح كرد: پس از ارسال فراخوان همايش به مراكز علمي و فرهنگي، تعداد 80 مقاله به دبيرخانه همايش ارائه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حميد پارسانيا افزود: با توجه به نتايج بررسي‌هاي انجام شده از سوي داوران اين همايش، نيمي از مقالات ارائه شده به دبيرخانه همايش با كسب حد نصاب‌هاي لازم، تاييد شدند.

وي خاطرنشان كرد: تمامي مقالات ارائه شده به دبيرخانه همايش در مجموعه كتابي به چاپ خواهند رسيد كه اميدواريم اين كتاب ‌بتواند منبع بسيار خوبي درباره مساله روشنفكري در حوزه‌هاي علميه باشد.

همچنين مدير اجرايي «همايش حوزه و روشنفكري» از ارسال بيش از 80 مقاله علمي به همايش حوزه و روشنفكري خبر داد و گفت: در پايان همايش از بين تعداد آثار رسيده 10 مقاله به عنوان آثار برتر معرفي خواهند شد.

غلامرضا ضابط‌پور در حاشيه «همايش حوزه و روشنفكري» خاطر نشان كرد: يكي از اهداف مهم برگزاري اين همايش، سنجش ميزان ظرفيت روشنفكري در حوزه است.

ضابط‌پور تصريح كرد: اين همایش داراي شوراي سياست‌گذاري است كه از معاونان پژوهشي و رييس دانشگاه باقرالعلوم(ع) تشكيل شده‌ است.

مدير پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: اين همايش به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، جامعه المصطفي‌العالميه، موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره)، مركز مديريت حوزه علميه قم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار مي‌شود.