تبیان، دستیار زندگی
- مالزی تیم ملی جوانان ایران مقابل چین به تساوی دست یافت تیم ملی فوتبال جوانان كشورمان در اولین دیدار خود در چارچوب رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا مقابل تیم چین به تساوی دست یافت. رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا ازش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا - مالزی

تیم ملی جوانان ایران مقابل چین به تساوی دست یافت


تیم ملی فوتبال جوانان كشورمان در اولین دیدار خود در چارچوب رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا مقابل تیم چین به تساوی دست یافت.

رقابتهای فوتبال قهرمانی جوانان آسیا ازشنبه در مالزی آغاز شد و تیم ملی فوتبال جوانان كشورمان دراولین دیدار به مصاف تیم ملی چین رفت. این دیدار درحالی برگزار شد كه طی چند ماه گذشته فوتبال چین و ایران چندین بار رودرروی یكدیگر قرار گرفته اند كه طی آن فوتبال چین موفقتر از فوتبال ایران عمل كرده است. آخرین شكست فوتبال ایران مقابل چین به رقابتهای فوتبال نوجوانان آسیا برمی گردد كه طی آن تیم ملی فوتبال نوجوانان كشورمان با شكست مقابل چین از راهیابی به دیدار فینال و مسابقات جام جهالنی محروم شد.

اما این بار تیم ملی فوتبال جوانان كشورمان مقابل چین شكست نخورد و با نتیجه مساوی بدون گل زمین را ترك كرد. دو تیم در این دیدار فوتبال نزدیك و پایاپایی را به نمایش گذاشتند و با كسب یك امتیازبه انتظار دو بازی آینده خود خواهند نشست.

درادامه این رقابتها تیم كشورمان امروز به مصاف تیم جوانان قطر می رود و تیم چین با اندونزی پیكار خواهد كرد. درپایان این مرحله دو تیم به دوربعد صعود خواهند كرد.

حمید علیدوستی با ابراز رضایت از كسب یك امتیاز:

كم تجربه بودن، مشكل اصلی ما بود

تكروی بازیكنان را بارها به آنها گوشزد كرده بودم

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان كشورمان، گفت: در نیمه‌ی نخست بازی خوبی را برابر چین به نمایش نگذاشتیم ولی با تغییر سیستم و آشنایی بازیكنان با جو استادیوم توانستیم در نیمه‌ی دوم نبض بازی را در دست بگیریم و خود را بر تیم پرقدرت چین سوار كنیم.

حمید علیدوستی اظهار كرد: پیش از بازی بازیكنان از توان روحی بالایی برخوردار بودند اما هنگامی كه بازی شروع شد توان روحی آنان از بین رفت و روحیه‌ی تیمی به شكل بسیار ضعیفی درآمد.

وی با اظهار رضایت از بازی انجام شده، افزود: بازیكنان ما بازیكنانی بسیار كم تجربه هستند و در واقع در دیدار برابر چین نخستین دیدار رسمی خود را انجام دادیم و به دلیل همه‌ی این مسایل كسب یك امتیاز از تیم چین كه از سایر حریفان ما در این گروه قدرت بیشتری دارد راضی كننده است.

علیدوستی بازیكنان را به دلیل تكروی‌های فراوان مورد انتقاد قرار داد و گفت: پیش از بازی بارها به آنها این مساله را گوشزد كردیم ولی متاسفانه شاهد تكروی بازیكنان بودیم اما اگر بخواهیم خلاقیت را از آنان بگیریم به مشكل برمی‌خوریم.

وی در مورد گرفتگی عضلات بازیكنان تیم ملی ایران در اواخر بازی، اظهار داشت: گرفتگی پای بازیكنان چین به رغم تشابه آب و هوایی چین با مالزی بیشتر بود و ما فقط 2 روز در این شهر تمرین كردیم و بازیكنان هنوز با شرایط آب و هوایی مالزی عادت نكرده‌اند.

علیدوستی اظهار امیدواری كرد كه تیم ملی ایران در بازی روز دوشنبه هر سه امتیاز دیدار برابر قطر را كسب خواهد كرد.