تبیان، دستیار زندگی
ورزش سپک تاکرا یکی از پرطرفدارترین ورزشهای جنوب شرقی آسیاست و فدراسیون بین المللی سپک تاکرا بیش از 42 کشور عضو دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سپک تاکرا چیست؟

توپ سپک تاکرا

ورزش سپک تاکرا یکی از پرطرفدارترین ورزشهای جنوب شرقی آسیاست و فدراسیون بین المللی سپک تاکرا بیش از 42 کشور  عضو دارد. که ایران جزء کشورهایی است که طی 4 سال اخیر وارد این مجموعه شده است. کشورهایی مانند: تایلند- مالزی- اندونزی- فیلیپین- ویتنام و ... از جمله کشورهای پیشرو در این ورزش به شمار می آیند و صاحب عناوین قهرمانی بانوان و مردان جهان می باشند.

سپک تاکرا ورزش نوپایی در کشور ماست. ورزشی که در حال حاضر دوران ابتدایی شکل گیری خود را طی می کند و می رود تا کم کم جای خود را در میان سایر ورزشهای توپ و تور باز کند.

خواستگاه این بازی مهارتی با توپ، از جنوب شرقی آسیاست که امروزه به ورزشی متناوب مبدل شده و تقریباً در سراسر جهان از جمله کشورهایی مانند کانادا- استرالیا- آلمان- انگلیس- اتریش- برزیل و ... عمومیت یافته است.

هر ورزشی اصول اولیه خاص خود را دارد و سپک تاکرا از این قاعده مستثنی نیست. بهترین توانایی در این بازی ضربه زدن است. خوب دیدن و خوب ضربه زدن، مهارت در بازی با توپ؛ کنترل ضربات و تمرکز. اولین کوشش ها در ضربه زدن با توپ سپک تاکرا اغلب ناامید کننده است که با تمرینات مستمر به صورت عادی در می آید. اما یکی از چیزهای هیجان انگیز و پرشور درباره این بازی کشف این حقیقت است که چقدر می توانیم از پاها و عضلات بدن خود بهره بگیریم و چگونه می توانیم ضربات ظریف و دقیق بزنیم.

سپک تاکرا

بطور کلی سپک تاکرا را میتواان ترکیبی از رشته های فوتبال- والیبال و ژیمناستیک و بدمینتون دانست یعنی فردی می تواند در این رشته موفق باشد که دارای توانایی ضربه و کنترل با پا در فوتبال، فکری والیبالی و انعطاف یک ژیمناست یا رزمیکار و ظرافت عمل در بدمینتون باشد. با توجه به اینکه این ورزش مفرح و زیبا را می توان در هر محیط و مکانی از جمله پارکها، استادیوم ها، زمین خاکی و ساحلی انجام داد و احتیاج به امکانات خاصی ندارد و می توان به گسترش هرچه بیشتر آن در کشور عزیزمان امیدوار بود البته این رشته ورزشی آنچنان در کشور ما غریب نیست چرا که بخش کوچکی از تمرینات تیمهای فوتبال تحت عنوان تنیس فوتبال جهت بالا بردن توان کنترل توپ برگزار می گردد.


جهت خرید کتاب آشنایی و آموزش سپک تاکرا کلیک نمایید.

جهت خرید کتب ورزشی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب خانواده کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چندرسانه ای کلیک نمایید.