تبیان، دستیار زندگی
حسن بهرامی، برگزیده تقدیری بخش رمان دومین جشنواره داستان انقلاب به خاطر نگارش اثر تفنگ پدر بر بام‌های شهر به خبرنگار ایبنا گفت: این رمان با هدف بیان وقایع انقلاب اسلامی نوشته شده است. همچنان که روشنفكران، مورخان و انقلابیون، به نحوی حوادث تاریخی آن د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با برگزيدگان دومين جشنواره داستان انقلاب

هدف رمان "تفنگ پدر بر بام‌هاي شهر" بیان وقایع انقلاب است

با برگزیدگان دومین جشنواره داستان انقلاب  ، هدف رمان ،تفنگ پدر بر بام‌های شهر، بیان وقایع انقلاب است

حسن بهرامي، برگزيده تقدیری بخش رمان "دومين جشنواره داستان انقلاب" به خاطر نگارش اثر "تفنگ پدر بر بام‌هاي شهر" به خبرنگار "ايبنا" گفت: این رمان با هدف بیان وقایع انقلاب اسلامي نوشته شده است. همچنان که روشنفكران، مورخان و انقلابيون، به نحوي حوادث تاريخي آن دوران را بیان مي‌کنند.

حسن بهرامي، داستان‌نويس در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره رمان تقدیر شده "تفنگ پدر بر بام‌هاي شهر" اظهار داشت: اين اثر، درباره زندگي چند پسر دانشجوی رشته ادبيات فارسي در دانشگاه تهران است كه با هم زندگي‌مي‌كرده اند.

وی افزود: شخصيت اصلي داستان به نام حكيم بهرامي، در ميانه قصه به زادگاهش بازمي‌گردد و تفنگ شكاري پدرش را براي مبارزه با ماموران ساواك به تهران مي‌آورد. او از پشت‌بام به آن‌ها تيزاندازي مي‌كند. این شخصيت، بعدها، در حالي كه از حملات شیميايي نيروهاي بعثي متجاوز عراق صدمه ديده، خاطرات آن دوران را براي همرزمانش تعريف مي‌کند.

حسن بهرامي خاطرنشان كرد: رمان "تفنگ پدر بر بام‌هاي شهر" با هدف بیان وقایع انقلاب اسلامي نوشته شده است. همچنان که روشنفكران، مورخان و انقلابيون، به نحوي حوادث تاريخي آن دوران را بیان مي‌کنند.

وی در پايان جشنواره داستان انقلاب اسلامي را مسیری براي بروز و ظهور ادبيات اين حوزه دانست و افزود: اميدوارم اين جشنواره بتواند راهي براي خلق آثار ادبي با كيفيت و كميت در سال‌هاي آينده باشد.

حسن بهرامي سال 1349 در شهر گچساران متولد شده و كارشناس زبان و ادبيات فارسي است.

مجموعه داستان‌ كوتاه "هشت حنايي" (16 داستان كوتاه و با گويش محلي مردم كهگيلويه و بويراحمد) و مجموعه شعر "نت‌هاي فارسي" از جمله آثار منتشر شده او‌ هستند.

وي پیش از این در دومين ‌جشنواره داستان‌‌هاي ايراني در مشهد به خاطر داستان "انگار افتاده بوديم روي سنگ آسياب" و جايزه ادبي اصفهان براي داستان "امام زاده و تركه سبز" برگزيده شده بود.

مراسم اهداء جوایز " دومین جشنواره داستان انقلاب"، عصر دیروز( 14 بهمن ماه) ، در تالار اندیشه حوزه هنري برگزار شد.