تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش حوزه گفت: آموزش حوزه میراث ارزشمندی در اختیار دارد که باید با تحولاتی که در کشور و فضای جهان وجود دارد سازگاری پیدا کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون آموزش حوزه علمیه قم

باید پایان‌نامه نویسی در فضای حوزه نهادینه شود

معاون آموزش حوزه علمیه قم ،باید، پایان‌نامه نویسی، در، فضای حوزه، نهادینه شود

معاون آموزش حوزه گفت: آموزش حوزه میراث ارزشمندی در اختیار دارد که باید با تحولاتی که در کشور و فضای جهان وجود دارد سازگاری پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه سامانه خبری حوزه گفت‌: بحث جنبش نرم‌افزاری در حوزه و استانداردسازی سیستم آموزشی حوزه عمدتاً به تولید علم و امور پژوهشی معطوف است و بخش آموزش در تامین منابع انسانی که بتواند در جنبش نرم‌افزاری ایفای نقش کند سهم بسزایی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه حوزه در زمینه آموزشی از طرفیت غنی در علوم اسلامی برخوردار است ولی بیشتر به برخی از دانش‌های حوزه تاکید دارد در حالی که نیازمند ایجاد تنوع در فضای آموزشی هستیم.

معاون آموزش حوزه به پژوهش‌های ضمن آموزش در حوزه اشاره کرد و گفت:  باید پایان‌نامه‌نویسی و تحقیق در فضای آموزشی حوزه را نهادینه‌ کنیم و زیرساخت‌های لازم را فراهم نماییم تا بتوانیم در پایان‌نامه‌های سطح چهار همپای جنبش تولید علم حرکت کنیم.

وی افزود: ایجاد مراکز تخصصی کار بسیار ارزشمندی بود و در چند شاخه از شاخه‌های علوم اسلامی و انسانی توانسته‌ایم چندین مرکز تخصصی ایجاد کنیم باید این ایده تقویت شود تا بتوانیم رشته‌های تخصصی را گسترش و کیفیت آنها را بالا ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه استانداردهای آموزشی نیاز به کار علمی جدی با ملاحظه مقتضیات همه مراکز علمی دارد گفت: در نظام آموزشی برای استانداردسازی باید نیازشناسی جدی داشته باشیم و بر اساس فضای بین‌المللی رشته‌ها و مقاطع آموزشی را تعریف کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: حرکت ارتقایی پیشرفت حوزه‌های علمیه با انقلاب اسلامی شروع شد و همچنان که وضعیت عمومی جهان تحت تاثیر انقلاب اسلامی است، حوزه به عنوان مرکز و کانون آن با تاثیر از تحولات انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است.