تبیان، دستیار زندگی
ابر آلمان هم خوب بازی می كنیم هم می بریم بالاخره قرارداد برانكو ایوانكوویچ سرمربی تیم فوتبال كشورمان تمدید شد تا او با خیالی آسوده به كارش ادامه بدهد. دیروز قبل از دیدار پرسپولیس- پیكان با او تماس گرفتیم تا راجع به مسائل روز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایوانكوویچ: از لطف پروین واقعاً متشكرم

برابر آلمان هم خوب بازی می كنیم هم می بریم


بالاخره قرارداد برانكو ایوانكوویچ سرمربی تیم فوتبال كشورمان تمدید شد تا او با خیالی آسوده به كارش ادامه بدهد. دیروز قبل از دیدار پرسپولیس- پیكان با او تماس گرفتیم تا راجع به مسائل روز فوتبال تیم ملی و لیگ برتر حرف بزنیم گفتگوی ما با برانكو را بخوانید:

با تمدید قراردادتان خیالتان راحت شده و قطعاً با آمادگی لازم تمرینات را شروع خواهید كرد؟

بله از روز 11 مهر ماه تمرینات آغاز می شود تا خود را برای بازی با آلمان آماده كنیم.

بازی با آلمان هم برای شما تجربه خوبی است هم برای فوتبال ما، قبول دارید؟

دقیقاً، آلمان تیم بزرگی است آنها در جام ملتها نتیجه نگرفتید اما می خواهند خود را برای جام جهانی آماده كنند و بازی با آنها اتفاق بزرگی و فوتبال برای ما خواهد بود.

از آنها چقدر شناخت دارید؟

شناخت دارم بازی های آلمان را دیده ام و روی نقاط ضعف و قوت این تیم اشراف كامل دارم نقطه قوت آلمان در خط حمله و هافبك است كه برای آنها برنامه ریزی كرده ایم سعی می كنیم برابر نایب قهرمان جهان هم خوب بازی كنیم هم نتیجه را بگیریم.

می گویند در جلسه تمدید قراردادتان آقای دادكان نبوده است؟

مشكلی نیست من با فدراسیون قرارداد بستم. در تمام جلسات قبلی هم ایشان نبودند و غیبت او مشكلی برای من به وجود نمی آورد. در واقع نمایندگان ایشان از كمیته امور بین الملل بودند.

در مورد همكارانتان بگوئید آیا آنها هم تمدید كردند؟

فخرالدین بگوویچ كه متاسفانه برخی روزنامه ها اسم او را اشتباه می نویسند دستیار من هستند امیدوارم شرایطی  مهیا شود كه آقایان فركی و سجادی هم به ما ملحق شوند.

بازیهای لیگ برتر را می بینید؟ آیا بازیكنی را پسندیده اید كه به تیم ملی دعوت كنید؟

بله بازیها را خیلی دقیق می بینم. نفراتی مدنظر دارم كه فكر می كنم كاندیداها ی عالی برای ملی پوشان هستند شرط حضور آنها تداوم بازیهای خوب در ادامه لیگ است. مثلاً در بازی استقلال – فجر نفراتی را دیدم كه آینده خوبی دارند.

در مورد این بازی بیشتر توضیح بدهید.

واقعاً دو تیم استقلال و فجر سپاسی خوب فوتبال كردند تیم فجر بسیار جوان و با انگیزه بود و من مطمئن هستم آنها در آینده بهتر خواهند شد. بازیكنی مثل معدنچی آینده خوبی خواهد داشت.

راستی آقای پروین هم از شما به نیكی یاد كرده و گفته بهترین كار فدراسیون تمدید قرارداد با شما بود؟

وقتی این مطلب را از روزنامه شما خواندم احساس عجیبی به من دست داد وقتی شخصی با ویژگیهای علی پروین از من آن طور حرف می زند به طور حتم هم وظیفه ام سنگین تر می شود هم اینكه خوشحالم بالاخره همه می دانند پروین از جایگاه والایی برخوردار است. من از لطف، پروین ممنون هستم.

در مورد بقیه مربیانی كه علیه من مصاحبه كردند هم حرفی ندارم.

در مورد پرسپولیس حرف بزنید چرا این تیم خوب بازی نمی كند؟

ببینید كادر فنی و رهبری آن تیم باید پاسخ این سوال را بدهند اما به عقیده من تغییرات وسیعی كه در آن تیم رخ داده است نیاز به زمان دارد تا همه چیز سر جای خودش باشد البته از آنها انتظارات زیادی می رود كه فكر می كنم به مرور آنها بهتر خواهند شد.

سوال آخر كمی حاشیه ای است.

بفرمایید.

در مورد خداداد عزیزی گفته شده یكی از شرط های تمدید قرار داد شما عدم حضور خداداد در تیم ملی بوده است؟

عجب حرفی آخر كدام مربی چنین شرطی در قراردادش می آورد واقعاً این حرف خیلی خنده دار است.