تبیان، دستیار زندگی
1383 «تهران ساعت 7 صبح» به زودی در تهران «تهران ساعت 7 صبح» پس ازمدتها كه در انتظار نمایش عمومی در سینماها بود، هفته آینده در چند سینما به نمایش در خواهد آمد. امیرشهاب رضویان، كارگردان این فیلم روز چهارشنبه در گفت و گو با ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 5 مهر ماه 1383

«تهران ساعت 7 صبح» به زودی در تهران

«تهران ساعت 7 صبح» پس ازمدتها كه در انتظار نمایش عمومی در سینماها بود، هفته آینده در چند سینما به نمایش در خواهد آمد.

امیرشهاب رضویان، كارگردان این فیلم روز چهارشنبه در گفت و گو با ایسنا، با تأیید این خبر تأكید كرد تهران ساعت 7 صبح به زودی در آلمان و كانادا هم به نمایش عمومی در خواهد آمد.

داستان فیلم از ساعت 7 صبح، پشت یك چراغ قرمز در تهران آغاز می شود و هفت شخصیت اصلی فیلم بدون آنكه یكدیگر را بشناسند، در پشت چراغ قرمز حضور دارند. در طول بیست و چهار ساعت با این هفت نفر، تك تك همراه می شویم و صبح فردا در ساعت هفت صبح مجدداً آنها را پشت همان چراغ قرمز       می یابیم. اولین شخصیت فیلم سربازی است كه به خاطر دیدن دختر مورد علاقه اش چراغ قرمز عابران پیاده را طولانی تر از معمول نگه می دارد و پس از آن در یك آزمایشگاه تشخیص اعتیاد با دیگر شخصیت هایی كه پشت چراغ قرمز دیده ایم همراه می شویم و...

«تهران ساعت 7 صبح» دومین تجربه سینمایی امیر شهاب رضویان است. وی بیش از 30 فیلم كوتاه و دو فیلم سینمایی ساخته است. این فیلم پیش از این در جشنواره های فیلم های ایرانی در شیكاگو، واشنگتن، لس آنجلس، قاهره، فجر، وایادولید، كلكته، بمبئی، آسیاتیكارم، ساندنس NHK توكیو، داكا، ماكس افولس، رتردام، فرانكفورت، سنگاپور و اصیله مراكش به نمایش در آمده است.

تهران ساعت 7، ابتدا در 15 شهر آلمان و سپس در چند شهر در تورنتو كانادا به نمایش گذاشته خواهد شد این فیلم در یك تور نمایشی در آمریكای شمالی نیز شركت خواهد داشت.