تبیان، دستیار زندگی
پیش از خرید دستگاه بخور باید تصمیم بگیرید که تمایل به خرید چه نوع دستگاه بخوری ‌دارید. قیمت این دستگاه‌ های رطوبت ‌ساز معمولا از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای خرید دستگاه بُخور

دستگاه بخور

* پیش از خرید دستگاه بخور باید تصمیم بگیرید که تمایل به خرید چه نوع دستگاه بخوری ‌دارید. قیمت این دستگاه‌ های رطوبت ‌ساز معمولا از 20 هزار تومان شروع می ‌شوند و در نوع پیشرفته به 115 هزار تومان هم می ‌رسند.

اما نکته مهمی که حتما باید مد نظر قرار دهید این است که دستگاه بخور را از داروخانه ‌ها خریداری کنید و از استاندارد بودن آن ها مطمئن شوید.

* ظرفیت مخازن دستگاه‌ های بخور از 3 لیتر تا 5 لیتر متغیر است که با توجه به نیاز و مکان مورد نظر خود، می توانید یکی از آنها را بخرید.

* پیش از خرید، حتما دستگاه را امتحان کنید. بعضی از دستگاه‌ های بخور صدای زیادی از خود تولید می ‌کنند و آزاردهنده هستند.

* به جنس دستگاه دقت کنید. انواع مختلفی از این دستگاه ‌ها در بازار موجودند، اما بعضی از آن ها از پلاستیک‌ های نامرغوب ساخته شده‌اند و هنگام تولید بخار، بوی نامطبوعی ایجاد می‌ کنند.

* گروهی از رطوبت سازها اتوماتیک و کم‌ مصرف ‌ترند و قابلیت تنظیم میزان بخار و مواد افزودنی را دارند. حتما پیش از خرید، مشخصات دستگاه و چگونگی به کار انداختن آن را از فروشنده بپرسید.

* اگر کودک، سالمند، بیمار مبتلا به آسم و آلرژی، بیماری ‌های تنفسی و قلبی دارید، حتما پیش از خرید دستگاه بخور، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

دستگاه بخور

* گاهی دستگاه‌ های بخور به منظور بخور دادن پوست، پس از استفاده از ماسک ‌های زیبایی استفاده می ‌شوند. برای این کار، می توانید نوع ساده‌ تر این دستگاه‌ ها را بخرید.

* نگهداری دستگاه‌ های بخور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای جلوگیری از رشد قارچ، باکتری و میکروب حتما روزی یک بار، آب مخزن را عوض کنید و حداقل هفته ‌ای دو بار، کل دستگاه را با آب و مواد پاک‌ کننده بشویید.

در عین حال هرگز از مواد غیرمجاز در داخل مخزن آب دستگاه استفاده نکنید.

هفته نامه سلامت

*مطالب مرتبط:

سینوزیتی ها بخور گرم دهند

دستگاه بُخور مفید است یا نه؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.