تبیان، دستیار زندگی
روبات تجاری پیشخدمت که دارای توانایی انجام کارهای خانه است تا سال 2010 توسط شرکت ژاپنی هوندا عرضه می گردد. به گزارش خبرگزاری مهر، هوندا رسما اعلام کرد که خط تولید روبات انسان نمای خود با عنوان آسیمو از سال 2010 در اختیار عموم قرار می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روبات پیشخدمت وارد بازار می شود

روبات تجاری پیشخدمت که دارای توانایی انجام کارهای خانه است تا سال 2010 توسط شرکت ژاپنی هوندا عرضه می گردد.

روبات پیشخدمت تا سال 2010 وارد بازار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هوندا رسما اعلام کرد که خط تولید روبات انسان نمای خود با عنوان "آسیمو" از سال 2010 در اختیار عموم قرار می گیرد.

روبات انسان نمای آسیمو یک روبات پیشخدمت است که توانایی انجام تمام کارهای خانه از نظافت تا آشپزی را دارد.

در این خصوص توموهیکو کاواناب، مدیر ارشد شرکت هوندا در توکیو اظهار داشت: "ما می خواهیم اولین عرضه تجاری این روباتها را از سال 2010 آغاز کنیم."

براساس گزارش VNUnet، این روبات محصول هوندا در شرایطی قرار است وارد بازار شود که شرکتهای رقیب هوندا یعنی تویوتا، سونی و هیتاچی نیز در تلاشند تا ظرف سه سال آینده عرضه تجاری روباتهای انسان نمای خود را آغاز کنند.

در حقیقت تویوتا آماده است تا سال 2010 فروش روباتهای خانگی خود را در بازار شروع کند و به نظر می رسد که هیتاچی نیز روبات شخصی جدید خود را با عنوان Emiew 2 که در ماه نوامبر گذشته معرفی کرد به صورت تجاری آغاز کند.

این درحالی است که سونی با روباتهای "آبیو" و "کریو" آماده رقابت با این شرکتها است.

روبات Emiew 2 هیتاچی که در حدود 80 سانتیمتر ارتفاع دارد و به رنگهای قرمز و سفید است توانایی تشخیص صدای ارباب خود را دارد.

تنظیم برای تبیان: سیدخاموشی