تبیان، دستیار زندگی
کرم اینترنتی جدیدی در حال انتشار است كه تصویر باراك اوباما، رئیس جمهور آمریكا را در رایانه‌هایی كه آلوده می‌كند نمایش می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرم "اوباما" به اینترنت راه یافت

کرم اینترنتی جدیدی در حال انتشار است كه تصویر باراك اوباما، رئیس جمهور آمریكا را در رایانه‌هایی كه آلوده می‌كند نمایش می‌دهد.

obama worm

به گزارش ایسنا، این کرم كه به تازگی توسط Walling Data، شركت توزیع كننده محصولات امنیت اینترنت AVG كشف شده، توسط هیچ یك از محصولات آنتی‌ویروس شناسایی نشده است با این حال تهدید خطرناكی محسوب نمی‌شود زیرا شمار اندكی از رایانه‌ها به آن آلوده شده‌اند.

ورم اوباما از طریق درایو USB و با استفاده از امكان اجرای خودكار ویندوز (اتوران) خود را در هر درایوی كه به آن متصل می‌شود به طور خودكار نصب می‌كند.

برخلاف بیش‌تر نرم‌افزارهای مخرب دارای اهداف مالی، کرم اوباما شماره كارت اعتباری كاربر را به سرقت نمی‌برد و یا رایانه كاربر را به رایانه‌های آلوده تحت كنترل از راه دور معروف به زامبی تبدیل نمی‌كند.

متخصصان حدس می‌زنند این کرم توسط یک دانش آموز  نوشته شده باشد.

در حقیقت این کرم به نوعی طراحی شده تا هر روز تصویر كوچك اوباما را در انتهای گوشه راست رایانه نمایش دهد اما   به اندازه‌ای بد نوشته شده كه رایانه‌ آلوده را پس از مدتی غیر قابل اجرا می‌كند.