تبیان، دستیار زندگی
هرگاه احساس می کنید استرس تمام وجودتان را گرفته است، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنج راه برای مبارزه با افسردگی

افسردگی

1-هرگاه احساس می کنید استرس تمام وجودتان را گرفته است، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. در این گونه مواقع بگویید: "احساس ترس می کنم و می دانم که نمی توانم از طریق دارو یا وسیله ای به مقابله با استرس خود بپردازم، اما این توانایی را در وجود خود احساس می کنم که می توانم به هر طریقی با اضطرابی که در وجودم حاکم است مقابله کنم. آنقدر ایستادگی می کنم که احساس ترس و نگرانی ام محو شود."

2- هنگامی که احساس ناراحتی و افسردگی می کنید، تمام قوا و نیروی درونی خود را به کار گرفته و در جهت مخالف با ناراحتی و افسردگی پیش روید. توصیه می شود در چنین مواقعی نسبت به افسردگی و مشکلاتتان بی اعتنا شود و کوچکترین عکس العملی نشان ندهید. به عنوان مثال به خود بگویید: "اگر نتوانم بدوم، راه می روم و اگر نتوانم به آهستگی بروم، بر روی زمین سینه خیز می روم."

3- سعی کنید اگر همراهی نداشتید، به تنهایی به خود امید دهید و با روحیه ای قوی در مقابل ناملایمات زندگی ایستادگی کنید. به محض اینکه احساس کردید افسردگی در وجودتان ریشه دوانده است، خود را به طرق مختلف سرگرم سازید. در این گونه لازم است قدم بزنید، کار کنید و با اطرافیان صحبت کنید.

4- اگر اهل نوشتن هستید، دلایل افسردگی خود را بنویسید. هرگاه که از طریق نوشتن آنچه در دل دارید را مطرح کنید، آرامش می یابید. زیرا در این صورت افکار شما و آنچه که موجب افسردگی تان شده است. به راحتی آشکار می شود و شما از دلایل درون خود که شاید تا کنون به آن پی نبرده اید، آگاه می شوید.

5- اگر در انجام هرکاری احساس ناتوانی کردید، بطور قطع به فردی افسرده مبدل شده اید. در این گونه مواقع، به رنگهای آبی یا قهوه ای نگاه کنید. زیرا ماهیچه های صورت و چشم هایتان آرامش خاصی می دهد. سپس دستها را در عرض شانه ها باز کنید تا ماهیچه هایتان از حالت سفت بودن خارج شده و نرم و ملایم شوند. به خودتان تلقین کنید که آرام و راحت هستید. سپس آرام بنشینید و یا دراز بکشید تا از میزان استرس و افسردگی تان کاسته شود به به حالت قبل برگردید.


جهت خرید کتب روانشناسی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب خانواده کلیک نمایید.

جهت خرید کتب زنان کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.

جهت خرید اینترنت تبیان کلیک نمایید.