تبیان، دستیار زندگی
علی معلم‌دامغانی، دبیر سومین جشواره بین‌المللی شعر فجر، هدف این جشواره را پیشرفت نسل آینده شعر فارسی دانست و گفت: استادانی که به عنوان داوران این جشنواره برگزیده شده‌اند، حالت تفریح‌گونه را از شعر جوانان می‌زدایند و نسل آینده شعر را، اصلاح می‌کنند. مراسم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر جشنواره شعرفجر در گفت و گو با ایبنا:

جشنواره شعر فجر، به اصلاح نسل آینده شعر می‌انجامد

دبیر جشنواره شعرفجر در گفت و گو با ایبنا، جشنواره شعر فجر، به اصلاح، نسل آینده، شعر ،

علی معلم‌دامغانی، دبیر سومین جشواره بین‌المللی شعر فجر، هدف این جشواره را پیشرفت نسل آینده شعر فارسی دانست و گفت: استادانی که به عنوان داوران این جشنواره برگزیده شده‌اند، حالت تفریح‌گونه را از شعر جوانان می‌زدایند و نسل آینده شعر را، اصلاح می‌کنند.

این شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به مشهد، ادامه داد: تمام همت خود را بر این گمارده‌ایم که آثار نسل جدید شعر فارسی را بررسی و وارسی کنیم و گزند‌ها و آفت‌های احتمالی را از آن بزداییم.

به گفته معلم دامغانی، انتخاب پیش‌کسوتانی که سمت استادی در شعر فارسی دارند به عنوان داوران جشنواره و دخیل کردن آثار شاعران جوان به عنوان آثار شرکت داده شده در جشنواره شعر فجر در همین راستا صورت گرفته است. وی در این‌باره تصریح کرد: به همین منظور است که شاعران نسل‌های گذشته را مسوول بررسی آثار شاعران نسل جدید کرده‌ایم.

دبیر جشنواره شعر فجر ادامه داد: داورانی که به شهادت آثارشان می‌توانند پدر نسل جدید شعر باشند، تلاش دارند تا از مجرای جشنواره شعر فجر، نسل آینده شعر را اصلاح کرده و در حفظ آن و حراست از آن بکوشند. همچنين، زدودن حالت تفریح‌گونه از شعر و شاعران در نسل جدید از دیگر اهداف برگزارکنندگان و داوران این جشنواره است.

معلم‌دامغانی در توضیح اهمیت شعر برای بشر امروزی یادآور شد: شعر سرآغاز فلسفه و تمام دانسته‌های انسان است. انسان ابتدا تخیل می‌کند و بعد از روی تخیل خود تعقل می‌کند و این تعقل را به تجربه می‌گذارد و این، خود نشان‌گر اهمیت شعر در زندگی انسان است.

کاروان حامل شاعران و اهل قلم برای برگزاری افتتاحیه جشنواره شعر فجر، صبح امروز به مشهد رسید. افتتاحیه سومین جشنواره شعر فجر، عصر امروز در جوار حرم هشتمین امام شیعیان(ع) آغاز می‌شود.

در این گروه بیش از ۳۰ تن از شاعران و نویسندگان از جمله جواد محقق، مصطفی رحماندوست، ناصر فیض، علی موسوی گرمارودی، محمد علی بهمنی، افشین اعلا، ساعد باقری، مرتضی امیری‌اسفندقه، محمود اکرامی‌فر، موسی بیدج و فاضل نظری حضور دارند.

علی شجاعی‌صائین، مدیر عامل موسسه خانه کتاب، همراه برخی از معاونان این موسسه و دبیران جشنواره شعر فجر از دیگر افرادی اند که صبح امروز به مشهد مقدس شرفیاب شده‌اند.

مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره شعر فجر، ساعت ۱۷:۳۰ عصر امروز، همزمان با ولادت امام محمد باقر (ع)، در تالار نور آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گفته خبرنگار اعزامی «ایبنا» به مشهد، ظهر امروز (پنج شنبه ۱۱ بهمن)، جمعی از شاعران و اهالی قلم که برای شرکت در افتتاحیه جشنواره شعر فجر به مشهد رفته‌اند،‌ در مراسم چهلمین روز درگذشت مادر علی موسوی‌گرمارودی، شاعر، حاضر شده‌اند تا تسکینی باشند بر غم از دست رفتن مادر برای این شاعر ایرانی.