تبیان، دستیار زندگی
به مناسبت بزرگداشت مرحوم «علامه سیدجعفر شهیدی» در بهار آینده، دبیرخانه ستاد بزرگداشت این ادیب گرانقدر، از علاقه‌مندان دعوت كرد مقالات خود را برای بزرگداشت علامه شهیدی ارسال كنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان مقاله‌نويسي درباره علامه سيدجعفر شهيدي

فراخوان مقاله‌نویسی، درباره، علامه سیدجعفر شهیدی

به مناسبت بزرگداشت مرحوم «علامه سيدجعفر شهيدي» در بهار آينده، دبيرخانه ستاد بزرگداشت اين اديب گرانقدر، از علاقه‌مندان دعوت كرد مقالات خود را براي بزرگداشت علامه شهيدي ارسال كنند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، شوراي فرهنگ عمومي كشور با همكاري شوراي فرهنگ عمومي استان لرستان و شوراي فرهنگ عمومي بروجرد، در راستاي ارج‌نهادن به بزرگان، متفكران، مفاخر و علماي اسلامي ايراني در نظر دارد بهار سال 1388 مراسم بزرگداشت «علامه سيدجعفر شهيدي» را در زادگاهش برگزار كند.

در اين راستا، ستاد بزرگداشت «علامه سيدجعفر شهيدي»  از پژوهشگران، انديشمندان و استادان دعوت كرد با ارائه مقاله، در معرفي هرچه بيشتر شخصيت علمي، مذهبي، و فرهنگي «علامه سيدجعفر شهيدي» در شناخت از زندگي ايشان كوشا باشند.

از موضوعات اين فراخوان مي‌توان زندگي‌نامه و ويژگي‌هاي شخصيتي «علامه سيدجعفر شهيدي»، بررسي آراء‌ و انديشه‌هاي وي، نقش وي به عنوان مورخ و محقق ايراني و اسلامي در جهان اسلام، تأثير شخصيت فقهي علامه سيدجعفر شهيدي در آثار و تأليفات علمي و ادبي او، بررسي مقالات، سفرنامه‌ها و ساير آثار «علامه سيدجعفر شهيدي» را نام برد.

تأثير تأليفات استاد در مجامع علمي و فرهنگي كشور و خارج كشور، نظرات و ديدگاه‌هاي علمي استادان و شخصيت‌هاي علمي و فقهي درباره علامه سيدجعفر شهيدي، ديدگاه ياران، دوستان، استادان و شاگردان علامه سيدجعفر شهيدي نسبت به شخصيت فقهي، علمي و ادبي ايشان و نوآوري علامه سيدجعفر شهيدي در حوزه علمي و ادبي، از ديگر محورهاي مقالات اين بزرگداشت به حساب مي‌آيد.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي آگاهي بيشتر از شرايط ارايه مقاله به دبيرخانه ستاد برگزاري اين مراسم با شماره‌ 3506183 ـ 0662 تماس بگيرند.