تبیان، دستیار زندگی
ت 11/9 در فرهنگسرای نیاوران فیلم «فارنهایت 11/9» اثر جنجالی «مایكل مور» كارگردان سینمای آمریكا در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران روی پرده می رود. ایرنا- این فیلم كه هم اكنون در سینماهای فرهنگ و موزه سینما در تهران به نمایش در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 2 مهر ماه 1383

فارنهایت 11/9 در فرهنگسرای نیاوران


فیلم «فارنهایت 11/9» اثر جنجالی «مایكل مور» كارگردان سینمای آمریكا در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران روی پرده می رود.

ایرنا- این فیلم كه هم اكنون در سینماهای فرهنگ و موزه سینما در تهران به نمایش درآمده، اثری افشاگر تبلیغاتی علیه «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری آمریكا در خصوص وقایع ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به شمار می رود.

این فیلم روایتی مستند از واكنش مردم آمریكا و كاخ سفید در برابر حملات هواپیما ربایان در ۱۱ سپتامبر در این كشور است و به ردیابی ارتباط بین خانواده بوش و برخی اتباع عربستان سعودی از جمله خانواده «اسامه بن لادن» می پردازد.

این فیلم كه جایزه نخل طلایی جشنواره بین المللی «كن» فرانسه در سال جاری را به خود اختصاص داد، در بسیاری از كشورهای جهان به نمایش درآمده است كه با اقبال عمومی روبه رو شده است.

همچنین فیلم ایرانی «سیزده گربه روی شیروانی» ساخته «علی عبدالعلی زاده» كه به تازگی در سینماهای كشور به نمایش درآمده است،  نیز هر شب در سالن سینمای بنیاد آ فرینش های هنری نیاوران به نمایش در  می آید .

«سیزده گربه روی شیروانی» در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و جایزه ویژه جلوه های ویژه بخش میهمان جشنواره را دریافت كرد.

این فیلم با مضمونی اجتماعی- تخیلی داستان سرزمینی فرازمینی به نام «سومارای» است كه فرمانروای آن با اهریمن پیمان می بندد تا در برابر داشتن فرزند، اهریمن شوهر نخستین دخترش را انتخاب كنند.

در این فیلم «محمدرضا گلزار»، «محمدرضا شریفی نیا»، «مریلا زارعی»، «مهناز افشار» ، «حسام نواب صفوی» و«گوهر خیراندیش» نقش آفرینی می كنند.