تبیان، دستیار زندگی
مسجد: دستور العمل نحوه تأیید کمک اشخاص برای احداث مساجد که به عنوان هزینه مالیاتی تلقی می شود از سوی معاونت امور اوقافی سازمان اوقاف ابلاغ شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستور العمل نحوه تأیید کمک اشخاص به مساجد به عنوان مالیات ابلاغ شد

دستور العمل، نحوه تأیید ،کمک اشخاص، به مساجد ،به عنوان ،مالیات، ابلاغ شد

.

دستور العمل نحوه تأیید کمک اشخاص برای احداث مساجد که به عنوان هزینه مالیاتی تلقی می شود از سوی معاونت امور اوقافی سازمان اوقاف ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاري شبستان، دستور العمل نحوه تأیید کمک اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث مساجد که به عنوان هزینه مالیاتی تلقی می شود از سوی معاونت امور اوقافی و خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابلاغ شد.

بر اساس این ابلاغ برای جمع آوری کمک های نقدی ابتدا یک حساب جاری به نام مسجد مورد نظر با امضاء مشترک یکی از اعضاء هیئت امناء مسجد كه منتخب سازمان اوقاف و امور خیریه است و ريیس اداره اوقاف و امور خیریه محل به منظور واریز وجوه کمک اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث مسجد افتتاح می شود و پس از واریز این گونه وجوه به حساب مربوطه و دریافت تصویر فیش بانکی گواهی لازم در چهار نسخه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه محل به عنوان اداره امور مالیاتی صادر، یک نسخه تسلیم اهداء کننده، یک نسخه تحویل هیئت امناء مسجد و یک نسخه نیز در سوابق مسجد در اداره اوقاف و امورخیریه ضبط می شود و اين وجوه باید براي احداث مسجد هزینه شود.

بنابر اين گزارش در ادامه اين ابلاغيه آمده است: برای جمع آوری کمک های جنسی هم اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء پس از تحویل اقلام عمرانی اهدایی از اشخاص اهدا کننده موظفند با ذکر کلیه مشخصات فنی کالا به انضمام بارنامه و فاکتور خرید، قبض انبار صادر كرده و در خصوص صدور گواهی نیز به مانند بند ذکر شده اقدام كند. اين اقلام باید در احداث همان مسجد مورد نظر به کار گرفته شود.

بنابر گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، در پایان این ابلاغیه آمده است: در پایان هر سال اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء مسجد موظفند طبق قبوض انبار صادره، کلیه کالاهای جنسی دریافتی، مقدار کالاهای اهدایی مصرف شده در احداث مسجد و باقیمانده کالاها را صورت جلسه كرده و در سوابق نگهداری كند.

گفتني است، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، مسئول حسن اجرای این دستور العمل و ابلاغ آن به کلیه واحدهای تابعه استانی است.