تبیان، دستیار زندگی
پیامبر اسلام (ص): از بهترین مردان شما مرد با تقوا و پاکیزه و دست باز است که نگاه او سالم باشد (به نامحرم نظر نکند) و به پدر و مادرش مهربانی کند و عیال خود را به دیگری محتاج نسازد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حقوق متقابل زن و شوهر

حقوق متقابل زن و شوهر

پیامبر اسلام (ص) : یکی از عوامل سعادت انسان همسر شایسته است

اسلام ازدواج را بریک پایه و هدف مقّدس و الهی قرارداده و از این رو دینداری و ایمان را نخستین شرط همسر شمرده است. اسلام ترجیح می دهد که زن و مردی که با هم ازدواج کرده اند هر طور هست با اخلاق یکدیگر بسازند و چنانچه هر یک از طرفین از دیگری ناراحتی دید از آن چشم پوشی کند .

پیامبر اسلام (ص): از بهترین مردان شما مرد با تقوا و پاکیزه و دست باز است که نگاه او سالم باشد (به نامحرم نظر نکند) و به پدر و مادرش مهربانی کند و عیال خود را به دیگری محتاج نسازد.

زن و شوهر در آیات:

-با زنان به نیکی رفتار کنید

عاشروهن بالمعروف ..... با زنان به نیکی رفتار کنید(نساء/19)

-زن برای مرد تسکین است

وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا... یکی از نشانه های خدا این است که برای شما جفت آفریده تا در پناه این همسری آرامش داشته باشید...(روم/21)

-زن و شوهر برای هم مانند لباس هستند

نِسَآئِكُمْ هُنَّ لِبَاسٌ لَّكُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ... زنان برای شما لباسند و شما لباسید برای آن ها ....(بقره /187)

-دستور به حفظ عفّت

وَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لَا یَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى یُغْنِیَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ... وآنان که وسیله ازدواج ندارند عفّت نفس پیشه کنند تا خدا آن ها را به لطف خود بی نیاز گرداند ...(نور/33)

امام موسی کاظم (ع) : جهاد زن به نیکو شوهرداری است.

برگرفته از : کتاب حقوق متقابل زن و شوهر


جهت خرید کتاب حقوق متقابل زن و شوهر این جا کلیک کنید.

جهت دادن سفارش اشتراک کتاب این جا کلیک کنید.