تبیان، دستیار زندگی
کتابخانه تبیان مرجعی جامع برای تمامی محققین و پژوهشگران بوده و پاسخگوی نیازهای پژوهشی قشر های مختلف جامعه می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابخانه تبیان مرجعی جامع درعرصه اینترنت

کتابخانه تبیان ،مرجعی جامع، درعرصه، اینترنت

کتابخانه تبیان مرجعی جامع  برای تمامی محققین  و پژوهشگران بوده و پاسخگوی نیازهای پژوهشی قشر های مختلف جامعه می باشد.

به گزارش خبرگزاري رسا به نقل از ستاد خبري اولين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال استان قم، حجت‌الاسلام سيد جعفر علوي‌عدل، مديرمحتوا و  پژوهش موسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان دفتر قم، با اشاره به لزوم به کار گیری فناوری های جدید در زمینه انتقال معارف دینی خصوصا در عرصه اینترنت ، کتابخانه ديجيتال تبيان را،به عنوان هدیه ای برای طلاب ،اساتید و دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد:تبیان با تعامل با مراکز فرهنگي، ناشران و مؤلفان کتاب‌هاي ارائه شده را در موضوعات متنوع و جامعی تامین نموده است .

وي ويژگي‌هاي  کتابخانه دیجیتالی تبيان را مورد تأکيد قرار داد و عنوان کرد: يکي از ويژگي‌هاي اين کتابخانه، امکان ایجاد کتابخانه شخصي است یعنی  کاربرانی که عضو نهايي شده‌اند می توانند با انتخاب هر تعداد از کتاب‌های کتابخانه تبیان، کتابخانه خصوصي و  شخصی با دسته بندی مورد علاقه خود براي استفاده شخصی ايجاد کنند.

مدير پژوهش مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان دفتر قم ادامه داد: امکان اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي به صورت گروهي، يکي از ديگر از امکانات اين پايگاه است.

حجت‌الاسلام علوي‌عدل از افزودن بخش های صوتي و تصويري به کتابخانه تبیان خبر داد و بيان داشت: تا کنون  بیش از 30000 فایل صوتی با موضوعات مرتبط با کتب ومقالات در بخش صوتی و حدود 1038 فيلم مرتبط با موضوعات ارائه‌شده در مرحله اول تصویری روي اين بخش قرار گرفته است.

وي افزود:

هم اکنون کتابخانه تبیان به عنوان یک مرجع جامع  برای تمامی محققین  و پژوهشگران بوده و پاسخگوی نیازهای پژوهشی قشر های مختلف جامعه می باشد.

مدير پژوهش مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان دفتر قم به تعداد عناوين ارائه‌شده در کتابخانه تخصصي تبيان اشاره و عنوان کرد: تعداد شصت هزار عنوان کتاب و مقاله با موضوعات مختلف به زبان‌هاي فارسي، انگليسي، عربي و اردو بادسترسی الفبايي و موضوعي به عناوین کتاب ها و امکان جستجو درتمام  متون  بر روي پايگاه تبيان قرار دارد.

حجت‌الاسلام علوي‌عدل همچنين در پايان تأکيد کرد: امیدواریم بتوانیم با حرکت در حوزه فرهنگ تصویری ، همگام با پیشرفت های ICT ، وتغییر ذائقه های کاربران ، با آینده نگری به موقع ، تبیان را همچنان پیشگام در تبلیغ معارف الهی در عرصه اینترنت نگاه داریم.