تبیان، دستیار زندگی
با توجه به همسازی بین مولفه‌های دینی و ملی هویت، الگوهای فراوانی برای معرفی به نسل جوان وجود دارد كه برقراری و تقویت ارتباط میان جوانان و این الگوها، كارساز خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هویتی که باید سخته شود

نوجوان رشد اخلاقی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان با اشاره به معركه جنگ هویتی در جهان بر اهتمام به حفظ و اعتلای هویت ایرانی جوانان با تكیه بر نقشه‌ای روشن تأكید كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان ملی جوانان، حجت الاسلام حاج علی اكبری بر ضرورت بررسی همه جانبه هویت ایرانی جوانان و فراهم ساختن زمینه‌های تحكیم و تثبیت آن بیش از گذشته، تاكید كرد و اظهار داشت: نمی‌توان وضعیت موجود را صد در صد مطلوب تلقی كرد. با توجه به مقوله جهانی شدن و حضور فناوری‌های نوین در نبرد فراگیر هویتی دنیا، لازم است كه اعتلای هویت نسل جوان با تكیه بر آرمان‌های پیش رو ، همچنان در دستور كار قرار گرفته و برنامه‌ریزی جدی در این مسیر پیش بینی شود.

وی راهكار اصلی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان را یاری رساندن به جوانان برای شناخت الگوهای مطلوب اعلام كرد و افزود: با توجه به همسازی بین مولفه‌های دینی و ملی هویت، الگوهای فراوانی برای معرفی به نسل جوان وجود دارد كه برقراری و تقویت ارتباط میان جوانان و این الگوها، كارساز خواهد بود. در این راه دستگاه تعلیم و تربیت كشور و رسانه ملی رسالت بیشتری دارند.

نتایج مطالعات ملی در سازمان ملی جوانان نشان می‌دهد كه نسل جدید به هویت ایرانی خود وفادار است و اگر در جستجوی اصالت هویتی خود از نسل های قبلی جلوتر نباشد عقب‌تر نیز هم نیست.

معاون رئیس جمهور به پیوست هویتی نسل اول، دوم و سوم انقلاب بر اساس نتایج بررسی‌ها اشاره كرد و گفت: ملت ایران اصالت هویتی خود را حفظ و آن را نسل به نسل منتقل كرده است. نتایج مطالعات ملی در سازمان ملی جوانان نشان می‌دهد كه نسل جدید به هویت ایرانی خود وفادار است و اگر در جستجوی اصالت هویتی خود از نسل های قبلی جلوتر نباشد عقب‌تر نیز هم نیست.

وی تصریح كرد: هویت جوانان به بركت انقلاب اسلامی و به همت امام راحل (ره)‌، مجاهدت‌های شهیدان و تدابیر مقام معظم رهبری، هم اكنون در اوج شكوفایی قرار دارد و از این رو در معرض هجمه و طمع دشمنانی است كه در راستای تحقق اهداف شیطانی خود، برنامه‌ریزی‌های جدی برای خدشه‌دار كردن هویت نسل جوان ایران با استفاده از ابزارهای نو و شیوه‌های جدید دارند.