تبیان، دستیار زندگی
«شخصیت آهی بانو یك قدم جلوتر از نقش قطام است» بی‌شك سریال ماندگار امام علی‌(ع)‌ به كارگردانی داوود میرباقری بدون بازی تاثیرگذار و زیبای ویشكا آسایش اینچنین در ذهن‌ها محفوظ نمی‌ماند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویشكا آسایش در نردبانی بر آسمان

ویشكا آسایش

«شخصیت آهی بانو یك قدم جلوتر از نقش قطام است»

بی‌شك سریال ماندگار امام علی‌(ع)‌ به كارگردانی داوود میرباقری بدون بازی تاثیرگذار و زیبای ویشكا آسایش اینچنین در ذهن‌ها محفوظ نمی‌ماند.

او با یك نقش تعیین‌كننده برای اولین‌بار جلوی دوربین بخوبی درخشید. آسایش دوباره در یك كار تاریخی دیگر می‌خواهد یك گام جلوتر از نقش قطام پیش رود  او اكنون در نقش آهی بانو در سریال «نردبانی بر آسمان» در حال بازی است كه از اول اردیبهشت سال آینده پخش می‌شود.

***

خانم آسایش، بازی در سریال تاریخی چه جذابیتی برایتان دارد كه برای سومین بار در یك نقش تاریخی ظاهر شدید؟

معمولا داستان یك كار تاریخی به سبب موقعیت زمانی كه دارد، جداب‌تر و جالب‌تر است؛ اما قصه سریال‌های روز تكراری و معمولی است و هیچ جذابیتی ندارد.

شما جزو بازیگران كم‌كار هستید، دلیلش چیست؟

اگر فیلم و سریالی كه به من پیشنهاد می‌شود داستان قشنگی داشته باشد، حتما در آن بازی می‌كنم.

فكر می‌كنید، باز هم با بازی در یك نقش، خاطره تاثیرگذاری نقش قطام در سریال امام علی(ع)‌ تكرار شود؟

بله. در همین سریال، آهی بانو یك قدم جلوتر از نقش قطام است كه در كار خواهید دید.

به بازیگری بیشتر علاقه دارید یا رشته تحصیلی خودتان كه طراحی است؟

طراحی را خیلی دوست دارم، اما این دو مقوله‌هایی جدا هستند و هر كدام دلبستگی خاص خودش را برایم دارد.

به نظر خودتان در بازیگری موفق‌تر هستید یا طراحی؟

تفكیك این دو موضوع برایم سخت است، اما اصلا طراحی با بازیگری قابل مقایسه نیست. طراحی یك فعالیت ذوقی است و حتما باید كسی عاشق این كار باشد تا به آن بپردازد و طرح خوبی ارائه دهد، چون طراح در طول ساخت یك سریال یا فیلم، مدام در حال تلاش و فعالیت است و لحظه‌ای نمی‌تواند از كار فاصله بگیرد؛ اما بازیگر اینقدر درگیر مراحل تولید نمی‌شود و زمانی كه بازی ندارد استراحت می‌كند.

اولین بار كه در نقش قطام جلوی دوربین قرار گرفتید، چنین موفقیتی را پیش‌بینی می‌كردید؟

تا آخر كار نمی‌دانستم خوب بازی می‌كنم یا نه. دعا می‌كردم كار خوبی شده باشد. تا ثانیه‌های آخر كار با همه تلاشی كه می‌كردم تصور چنین بازتابی از كار نداشتم، اما روزی كه سریال پخش شد، غافلگیر شدم. تا پیش از آن هدفم بازیگری بود، ولی سرنوشت جور دیگری رقم خورد.

كار بعدی‌تان مشخص شده یا طبق معمول اعتقادی به كارهای معمولی ندارید؟

قرار بود این كار طولانی نشود. البته خوشحالم كه در آن بازی كردم، اما بستگی به شرایط زندگیم دارد. چون زندگی از كارم مهم‌تر است و اگر پیشنهاد خوبی شود و شرایط مهیا باشد، می‌پذیرم.