تبیان، دستیار زندگی
علاوه بر پف کردگی و تورم چشم ها، بعضی افراد با حلقه سیاه دور چشم خود در حال مبارزه هستند. این سیاهی اطراف چشم، اغلب باعث می شود که فرد خسته ، بیمار یا پیرتر از معمول...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حلقه سیاه اطراف چشم

چشمان راکونی

حلقه سیاه دور چشم

علاوه بر پف کردگی و تورم چشم ها، بعضی افراد با حلقه سیاه دور چشم خود در حال مبارزه هستند. این سیاهی اطراف چشم، اغلب باعث می شود که فرد خسته ، بیمار یا پیرتر از معمول به نظر برسد.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز و به نظر متخصصان، این مشکل اغلب به غلط تفسیر می شود و در نتیجه درمان آن نیز به مشکل به نظر می رسد.

خوشبختانه این مسئله چندان رایج نیست. ماهیچه ها و لیگامان های اطراف چشم در محل نزدیک به بینی که پزشکان به عنوان مجرای اشک آن را می شناسند، با گذشت زمان سست و ضعیف می شوند. در حالی که وظیفه آنها حفظ ساختار این بخش است. در این حالت پوست می افتد و باعث ایجاد نوعی فرورفتگی می شود و وقتی منطقه مجاور آن دچار پف کردگی شود، این فرورفتگی ایجاد نوعی تیرگی می کند و به اصطلاح همان حلقه سیاه اطراف چشم ظاهر می شود.

در حالی که اگر پوست زیر چشم را بکشید، سیاهی برطرف شده و متوجه می شوید که این نوعی توهم بوده است و در واقع حلقه سیاهی وجود ندارد. درمان پف و ورم صورت و تزریقات مربوط به جلوگیری از بروز چین و چروک سبب می شود که این حلقه سیاه برطرف شود.

ولی اگر علی رغم کشیدن پوست، زیر چشم همچنان تیره به نظر رسید، پس علت آن چیز دیگری است.

ماهیچه های اطراف چشم

اغلب نازک شدن پوست که به مرور زمان با افزایش سن پیش می آید و باعث می شود که شبکه خونی زیر پوست ظاهر شود ، یکی از عوامل به وجود آمدن این حلقه سیاه است.  مهم ترین روش درمان برای این مشکل، نوعی لیزر یا IPL است که باعث تبخیر مویرگ های زیاد می شود و در نتیجه رنگ پوست روشن تر خواهد شد.

اگر تیرگی زیر چشم ناشی از مشکلات رنگدانه ای پوست باشد، استفاده از مواد روشن کننده می تواند موثر باشد. درمان با هیدروکینون یا اسید کوجیک باعث می شود که رنگ پوست روشن تر شود.

مزایای استفاده از کرم ویتامین K برای مقابله با این مشکل:

در مصاحبه ای انجام شده ، افرادی که از ژل ویتامین k استفاده می کردند، از نقش موثر آن در رفع این مشکل صحبت می کردند. البته باید گفت که ترکیبات دیگری نظیر ویتامین C ، E و رتینول نیز در این ژل وجود دارد، بنابراین به درستی نمی توان گفت که کدام ترکیب در رفع این سیاهی موثر بوده است.

اما باید گفت که علی رغم ادعای عموم مبنی بر تاثیر مثبت این کرم، هیچ مدرک علمی معتبری بر صحت این ادعا وجود ندارد.

اگر چه درمان پزشکی بهترین روش برای حل این مشکل است، اما نحوه آرایش و پوشش نیز می تواند در این زمینه موثر باشد و این سیاهی را به صورت موقت بپوشاند.

*مطالب مرتبط:

رفع سیاهی دور چشم

نگران چروک دور چشم نباشید

از پف زیر چشم بیشتر بدانیم

سئوالاتی درباره خشکی چشم

اشک مصنوعی برای خشکی چشم

اطلاعات شگفت انگیز درباره چشم

از چشم ها مراقبت كنیم

چه بیماری هایی با آلرژی چشمی اشتباه می شوند؟

چرا چشم شما قرمز می شود؟

چشم‌هایتان هم باید ورزش كنند

باورهای غلط درباره چشم(قسمت اول) و (قسمت دوم)

رژیمی برای تقویت چشم‌ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.